fredag 4 november 2011

fredagsmyyyyyys

Det finns dagar och det finns dagar- det här var en bra dag för jag gillar att komma till jobbet som vanligt och sen gå hem efter 4 timmar. även om de där timmarna var lite stressiga för det var ungefär samma saker som vanligt som borde hinnas med...
Efter jobbet åkte jag och handlade på ett maxi inte så nära mig, men ett jag handlade mycket på för ett par år sen, det är härligt med affärer där allt finns kvar på samma ställe som senast man var där, fast det gått ett tag.... när jag handlat klart gick jag till kaffeshopen och köpte mig en kaffe latte och en chokladboll- av allt jag hade att välja på så tog jag en chokladboll!!, och jag var inte ens varken hungrig eller godissugen- men den var jättegod, och jag satt där och inbillade mig att jag tyckte jättmycket om den och försökte njuta av varje tugga- ska jag vara ärlig var den i alla fall godare än kaffet....
När jag satt där och läste i senaste låneexemplaret av Hänt extra såg jag att det var väldigt många människor ute, och alla gick mot samma mål, de utrymde våningarna utanför..... och jag såg också att brandkåren stod ute på gatan- och insåg att det bästa var kanske att åka därifrån, det hördes ingen brandlarm i butiken och kanske var det en övning eller ett falsklarm, men det kändes onödigt att stanna kvar....

Idag gjorde jag någonting jag inte gjort förut- jag har ett bonusbarnbarn som jag hämtade på dagis, sen åkte vi hem till farfar och fikade, spelade memori och tittade på teknad film innan vi skjutsade tillbaka till pappan....
Sen blev det ett glas rött och lite mörk choklad..några salta pinnar och torkade kikärtor slank också ner...
i morgon är det vägning, sen väntar veckans festmåltid.....rullader- men idag har jag ätit det här:

Frukost: Havrekligröt med linfrön, rivet äpple och kanel, 1 kokt ägg
Lunch:Dubbelpanerad torskfile fylld med tomattarpenade och dill ( panering av havrekli, majsmjöl, salt och citronpeppar, ägg.) Stryk tomattarpenade på en av torsfkileerna, strö över dill och lägg ihop fileerna. vänd dem i vispat ägg och lägg dem i kli/ mjöl blandningen. Stek i teflonpanna, serverades med hackat ägg)
Middag: hemgjord ham burgare- sallad, tomat, hamburgerdressing, senap,ketchup och bostongurka...
kvällis: rött vin, mörk choklad, salta pinnar

och i morgon är det veckans vägdag ...

2 kommentarer:

  1. Hej, då konsoliderar vi tillsammans nu då.
    Började dagen med fullkornsmacka och brieost, mums.
    Ser ingen ost i din meny, men det övervägs väl av chokladbollen, vinet och salta pinnarna;-)
    Tomattapenade, kan man köpa det i affären eller gör du egen?
    Vet inte att jag sett det nånstans, men det låter gott.

    SvaraRadera
  2. Nej ingen ost i mina menyer- jag måste ju avhålla mig från mjölk och mejeriprodukter. Nu har jag vant mig men jag fuskar med någon skiva nån gång ibland....
    Och så måste jag titta vad det stod på burken som visade sig vara zetas soltorkade tomat creme - men den var god i alla fall...

    SvaraRadera