lördag 26 november 2011

Lördag 29/120

Vikten verkar ha stabiliserat sig lite nu, jag väger lika mycket som förra lördagen och det är ju bra. Men man har ju vant sig med att hoppas på minussiffror och ännu känns det lite ovant att stå still....
Idag har jag varit på en liten julmarkad, mest för att heja på en bekant som brukar stå där och sälja vid ett bord, jag tillhör hennes kundkrets, men man kan nog inte påstå att jag är en av de bästa kunderna...
Lite fika senare kom jag hem lagom för att fixa middag, sen bakade jag ett par saffranslängder till morgondagens adventsfika....det mesta lär hamna i frysen...
Jag har varit uppe på vinden också idag och burit ner lådan med julgrejor, men ännu har jag inte hittat transformatorn till balkongbelysningen, så jag får nog ta och åka och köpa en ny.....för jag vill ju såklart att det ska lysa lite på balkongen.
Det känns konstigt att tänka på det, men för ett par år sen vägrade jag att fira jul, jag satt ensam på julaftonen med en flaska fint, gott vin och en smaskig ost och njöt av julfriden och min självvalda ensamhet- eller självvald och självvald.... två av sönerna var utomlands och den tredje var hos sin tjej...... jag gjorde väl egentligen bara det bästa av situationen.... i år kommer jag att pynta tidigare än jag någonsin gjort och ska försöka njuta lite varje kväll av ljusen och stämningen...
jag har gjort min planering för veckan, den här veckan blir festmåltiden på onsdag då en kusin är på besök, nästa vecka blir svårare då är det julmiddag med jobbet och julbord med min älskling och svärfar, sen kommer två födelsedagar innan julafton och i mellandagarna går jag in i del två av den här fasen, det passar ju bra lagom till nyår....

Frukost idag: bröd med 2 kokta ägg och lite kalles light, 1 skivad apelsin och en stor kopp te
lunch. blev ingen idag pga av sen frukost- men lite kaffe fick jag i alla fall
middag: kyckling gryta, wokgrönsaker
kvällen: smakprov på supergott saffransbröd, lite vin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar