torsdag 3 november 2011

Dag 6/120

Det sista jag gjorde i går var att skriva att det ä P dag idag och vad händer? Jo jag sover som en klubbad efter gårdagens styrketräning och bastubad men är så pass pigg när jag vaknar att jag lagar till min proteinladdade lunch- Kalkonbacon och omelett som åker ner i väskan... och så gör jag min frukostgröt som jag glatt sätter i mig medan jag gluttar i morgontidningen...
- Jag hade åkt ett par km mot jobbet, när jag insåg att jag gjort någonting jag inte skulle - rivit ett halvt äpple på gröten!
Så lätt gick det att få in en ny morgonvana, men jag tänker inte inbilla mig att det här inte ska bli en proteindag i alla fall!

Senare:
Torsdagskväll- tvättstugan är klar och en stor hög med lakan och handdukar ligger rena och bara väntar på att bli inlagda i skåpen, medan tvättmaskinerna tog hand om tvätten ( jag älskar att det finns tvättstugor) gjorde jag veckostädning så nu är det ordning på torpet här hemma.
I morgon jobbar jag halva dagen, många tar ledig en sån dag men jag är så knäpp att jag gillar att komma till jobbet de dagarna, för det är så mysigt att gå hem så tidigt, i morgon har jag dessutom specialuppdraget att hämta mitt bonusbarnbarn på dagis och så ska jag handla till helgen och speciellt till den festmåltid jag ska få äta av på lördag då vi bjudit hem våra föräldrar på middag....
men idag var det ju torsdag och proteindag, eller? Jovars, det här åt jag idag:
Frukost: havrekligröt med linfrön och rivet äpple
lunch: Omelett och kalkonbacon
mellis: kaffe
middag: en halv grillad kyckling
kvällis: havrebröd med ett tunt lager senap och 2 skivor kokt skinka

ja, så en riktig proteindag blev det ju inte, men 1/2 rivet äpple och 1 skiva bröd? Ok det blir proteindag i morgon istället med fisk till lunch och köttfärsrätt på kvällen- banne mig att det ska gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar