fredag 11 november 2011

Fredag - 14 dagar in i konsolideringsfasen

En riktig klämdag - mellan två mässor - igår var jag ju på Allt om Hälsa mässan med Kate och i morgon blir det båtmässa med min älskling.
Till hälsomässan kom vi när de flesta åkt därifrån, det kändes tomt, öde och lite tråkigt och det verkade som om det var mindre utställare där än förr om åren.... inget av det jag speciellt sett fram emot att kolla på fanns så lite besviken kände jag mig ändå. Fördelen var jag att man kunde prata med utställarna i lugn och ro fast inte riktigt eftersom vi hade lite tidspress på oss att hinna igenom så  mycket som möjligt....och så blev det historiens billigaste mässbesök... bara 100 kronor utöver inträdet gjorde jag av med.

När jag kom hem vid halvnio hade min raring precis fixat te och det passade bra för det var ett väldigt kurrande i min mage....dessutom hade jag magknip så det var skönt att krypa upp i soffan en stund.

I dag har jag varit i den här fasen i två veckor och hittills har det gått bra, jag var rädd för att det stora SUGET skulle starta när jag fick tillåtelse att äta mera olika saker... men kanske har veckoplaneringen och att jag verkligen sett till att följa den strikt gjort sitt till.... jag har vägt mig varje morgon nu med och sett att vikten varierar med 2-300 gram upp eller ned per dag, men så är det väl i början innan den försått sitt bästa....

I dag har jag i alla fall ätit så här:
frukost: grovt bröd med pyttelite mjukost och 2 kokta skivade ägg, dill och lite kalleslight
lunch: gravad lax med kokta grönsaker och rivan morötter, oliver och fefferoni
mellis: kaffe och finncrisp med skinka
middag: räkor, bröd, sallad, kokt ägg och ett glas vitt.

i morgon fyller svärfar år- då vill han buda på krogen - passar bra att ha sin festmåltid då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar