fredag 25 november 2011

Dag 28/ 120 Fredag- redan?

Det går så snabbt nu- om en månad är det julafton och då sitter man väl helt proppmätt och jäser nu, kan man tänka... nu tänker jag mest på veckan som varit och funderar på vad jag har gjort alla dagarna som gått....
En del smått och gott har det ju blvit, såna där saker som inte märks förrän man inte gör dem.....
I går åkte alla adventsljusstakar fram, men jag fattar inte var jag lagt transformatorn till girlangen på balkongen så jag får ta mig upp på vinden och leta lite i jullådan...

I kväll är min älskling på julbord med jobbet och jag är ensam hemma, ska veckohandla på vägen hem och har lanerat för veckan som kommer, men i kväll har jag ingen idé om vad jag själv ska ha till middag- men det löser sig nog.....

I morse gjorde jag lite annorlunda med frukosten, har känt mig lite hungrig redan vid tiotiden ett tag så idag provade jag att äta:
2 kokta ägg på en skiva bröd och lite lite kalles light på och en stor kopp te
det funkade bra, magen började inte knorra förrän en halvtimme innan lunchen. Idag gick jag med de andra till restaurangen i huset, vi hade ingen meny så det var som att kasta sig ut i det okända för mig att gå dit och jag valde så bra jag kunde så det blev:
Varm rostbiff och någon pepparsås ( bara lite) och så smakade jag en matsked ungeför av potatisgratängen, till det blev det rivn morötter och annat från råkostdisken....
på eftermiddgen hade vi 1.a dventskaffe och jag tog lite alkoholfri glögg, en liten bit saffranslänggd och en pepparkaka....
eftersom jag ska handla på vägen hem, tar det ju en stund innan jag får mat i magen, så jag ska ta en proteindrink nu innan jag går härifrån...

Egentligen hade jag tänkt baka saffransbröd hemma i  kväll, men när jag tänkt efter har jag insett att det är lite dumt, frysen är överfull ändå och varken jag eller min älskling mår bra av att ha bullar i den.... så det blir nog en kväll med på spåret och Luuk istället, för jag tror att det är i kväll de kör igång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar