måndag 14 november 2011

Måndag den 17.e dagen av 120

Jag har sovit som en klubbad oxe, ett par nätter har jag haft på en sleep cykle mapp som registrerar hur jag sover. Jag vet inte hur vetenskapligt rätt resultatet av den blir, men den håller med mig om att det blivit många timmars djupsömn på min kudde, så pigg är jag idag.
På jobbet är det väldigt lugnt idag, en avgående VD kommer inte med så många nya ideer som ska förverkligas, dessutom jobbar min ekonomichef hemifrån och har inte börjat jaga mig än med saker som ska fixas... så jag räknar med att fixa undan lite i högarna som ligger på skrivbordet.

Det är en lite kylig dag här i Stockholm, men det blir en solig dag och idag blir det lunchpromenad för mig och lite rester från i går ligger i matlådan.
Popcornorgierna i går kväll bidrog nog till att jag inte var så hungrig i morse, så jag gjorde bara lite gröt och rev varken äpplen eller åt något ägg, men nu vid tio börjar det kurra i magen och veckans fruktkorg kom just så jag ska ta ett ägg och en apelsin till mellanmål snart....
Inga aktiviteter planerade i kväll så jag ser fram emot en stund vid strykbrädan

frukost: havrekligröt med linfrö
mellis: 1 kokt kallt ägg, 1 apelsin
lunchpromenad: 2.71 km 26,44 min
lunch: 4 skivor kassler, några tomatskivor och lite ost ( gratängrester fr i går )
middag: svampsoppa 1 mjuk frömacka med kokt ägg en hård med ost och skinka.

På väg hem blev jag på dåligt humör- jag känner mig svullen och tjock, Tjock? jag som är smalare än på hur länge som helst.....för ett par år sen hade jag kallat mitt tillstånd för pms, nu får jag väl skylla på allmän leda....höstdepression light kanske...?

1 kommentar:

  1. Popcorn är ju så gott, jag frossar också loss ibland, men tyvärr blir jag så grymt risig i kistan dagen efter.
    Men det måste ju vara bättre med mikropopcorn då och då än en massa chips.

    SvaraRadera