fredag 18 november 2011

Äntligen fredag dag 21/ 120

Vad fort den gick -veckan, fredag redan och jag undrar vad jag egentligen har fått för vettigt gjort de här sju dagarna...
idag blir det lunch i restaurangen för jag gjorde ingen matsäck i går och av sociala skäl- det är trevligt att äta med de andra kollegorna minst en gång i veckan och på fredagarna känns det extra bra.... och så är det godare mat där då....

idag är sjunde dagen av tredje veckan i den tredje fasen av Dukan programmet- Den är en fas med många namn konsilideringen, sammanslagningen och studsperioden är några av dem... studsperioden är ett väldigt bra namn på den här tiden, jag väger mig varje morgon och skriver i det i en iphoneapp det är en intressant för jag ser meddetsamma hur saker och ting ligger till...
Under den här tiden har jag vägt som minst 78,350 och häromdagen svimmade jag nästan när jag plötsligt vägde 79,9! I morse var jag nere på 78,550....
jag har haft lite problem med min problemmage och jag glömde att dricka så mycket vatten som jag borde ett par dagar.... så jag började dricka lite mer och så kom magen igång som den skulle och då pendlade vikten nedåt igen....
Förut skulle man ju väga sig för att se hur mycket man gått ner, nu ska man helst stå still- det är lite ovant, men lika stressande att se att man istället går upp.... så jag hoppas att det är som det står i boken- nu går man upp och ner tills allt stabiliseras..... i värsta fall blir det några attackdagar till så småningom....

Nu ser jag fram emot en mysig helg, i morgon är det en tur till landet för upptagning av snurrebåten, och middag hos segelbåtsvänner på söndag besök hos en av sönerna för planering av vårt gemensamma julfirande, om det blir som jag önskar tar vi en långpromenad i skogen han och jag....

frukost- havrekligröt med linfrö och rivet äpple och kanel
mellis- ett kokt kallt ägg
lunch- något från restaurangen- återkommer om vad det blev, senare- det blev: jättegod ungsstekt lax med kokta grönsaker och rivna morötter.
middag- grillad kyckling och sallad m bla granatäpple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar