torsdag 4 oktober 2012

Ändrade planer

..blev det i går kväll.... Jag träffade sambons kusin som jag skulle men det blev inget spaande av. istället satt vi i hotellobbyn och pratade och drack ett glas vin....
Jag njöt av atmosfären- det var längesen jag var i en hotellobby och jag fick lite backflashings när jag satt där och insöp stämmningen....
Sen gick vi upp på Kungsbron för att äta middag och hamnade på Vapiano som är ett pizza/pasta ställe kusinen rekomenderade. Själv hade jag alrig hört talas om stället och förståss inte varit där men jag blev förtjust i konceptet, stämningen och maten....

Jaha ja- pizza och pasta är ju ingen Dukanmat precis så jag räknade pastamiddagen jag åt som veckans fria måltid- det var sååå gott, det är väldigt väldigt längesen jag åt pasta och jag valde en med scampi och spenat..... mmmmmm

Jag undrar varför jag får dåligt samvete för att jag äter nåt som inte bara består av grönsaker och protein? Jag är ju i fas 4 och får äta vad jag vill.....  dåligt samvete som gör att jag tänker- nu har jag stärkelserik måltid eller nu är det min fria/festmåltid i veckan....

Vi hade en jättemysig kväll jag och kusinen M, det är inte så ofta vi ses men det känns som om vi kännt varandra länge....
Hon säger varje gång att jag blivit så fin och jag rynkar på näsan och undrar vad hon menar, men SER du inte själv att du är jättefin? frågade hon igår..... inga dubbelhakor, inga rynkor, du är jättefräsch ju!
Visst är det roligt att höra sånt? Fast lite pinsamt är det ju med man är ju liksom inte van..... men jag sög åt mig i alla fall och sen visade jag henne mina före och efterbilder- hon har aldrig sett hur jag såg ut innan jag började gå ner i vikt....och då blev hon ju ännu mer imponerad av min förändring....

Så det blev ännu en sen kväll och lite sömn i natt...ändå var jag jättepigg i morse när jag vaknade och hoppade in i duschen, där under vattnet kom jag på att det var torsdag och proteindag idag.
Det fanns ingen bra proteinmat att ta med till lunch så jag kokade ägg och tog ut en bit lax som jag kokade i mikron medan jag åt frukost....

Arbetsdagen har gått fort som vanligt, veckan har gått rekordsnabbt den här gången och det känns väldigt skönt att det är fredag i morgon då är det mindre folk här på kontoret och man hinner jobba undan lite man inte hunnit.....

Dagens mat:
Frukost- vaniljlättyoghurt med keso och ett kokt ägg, vatten och kaffe

Lunch- 2 kokta ägg, en bit lax, lite keso

mellis- rullar av skinkskivor

middag- galett med mikrad lax och dillkesella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar