onsdag 24 oktober 2012

Onsdag - nästan

Mitt i veckandagen tänkte jag först ha en PV dag- men sen i går kväll bestämde jag mig för att köra en P dag, så jag lagade en kalkonbaconomelett innan jag gick till yogan för att ha till lunch..

Däremot planerade jag dumt nog inte något bra mellis så jag har bara med mig ett kokt ägg och ett par skivor kokt skinka, och det sista jag såg när jag gick hemifrån i morse var en klutt klöttfärs som jag tagit upp och tinat för att laga till till idag....
Så middag idag blir någonting med köttfärs.

Sov så gott i går, det gör jag alltid efter yogan och den här veckan har jag inte heller något ont eller någon träningsverk vilket känns väldigt bra.
Att jag började yoga var en slump- nu fattar jag inte att jag kunde leva så länge utan att prova...

Ja, provade gjorde jag ju i alla fall nån gång men jag gav det aldrig någon chans...

Kroppen kan göra allt du vill att den ska göra, säger Jonathan som är vår yogalärare- Man måste bara ge den den tid den behöver....
Och så är det ju- det finns ju många övningar jag inte alls kunde från början men som nu fungerar riktigt bra speciellt glad är jag över att märka, kanske inte för varje gång hur min stela axel blir allt mer rörlig.... men om jag jämför med hur det var för ett år sen när jag började märker jag ju skillnaden....

Tålamod är alltså det som behövs...

Och om jag tänker på hur jag mådde innan jag hörde talas om Dr Dukan och hans diet, och hur kroppen och jag förändrats på vägen och under tiden, så ser jag ju skillnaden nu mot då.

Om jag bara ger det lite mer av övning, rätt mat och tålamod så....

I går var jag lite deppig och modfälld- Idag känns det bättre, och inte ska jag ge upp, nejdå jag ska försöka genomföra några fuskfria veckor fram till jul, ge kroppen lite mer av mitt tålamod så når jag nog till slut mitt mål....

I kväll är tvättstugan bokad det ska bli skönt att bli av med alla ikeakassar med tvätt som är hemtaget från båten- jag älskar att ha tvättstuga eftersom man blir av med stora lass i ett nafs....

Dagens mat:
Frukost: kesofrutti utan havrekli men med psylliym, linfrön, kanel, te, vatten
mellis: kaffe
Lunch: Kalkonbacon omelett på två ägg, vatten , kaffe
mellis: två skivor finncrisp med två skivor mager kokt skinka, ett kokt ägg
Middag: blir någonting av köttfärs, återkommer om vad
Det blev köttfärsröra med kesellarör med rödlök och kryddor.

Det blev köttfärs över så när jag ätit gjorde jag pannkakor, så i morgon blir det pannkaksrullar till lunch.
När jag var i farten blev det en sats Carls bröd också. Om jag bakar lite tillåtet bröd är det lättare att inte ta en macka....

Funderar på att göra lite vaniljyoghurtglass till kvällsfikat till kockarnas kamp.

Hoppas att alla har en fin, skön och mysig mittiveckankväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar