fredag 19 oktober 2012

Socialt & Räkfrossa...


i dag är det dags för belöning efter en veckas slit och 4 dagar utan fusk!

Något jag tycker är jobbigt med att inte äta som andra är att jag ofta sitter för mig själv och äter och de andra går till restaurangen i huset. Under luncherna avhandlar de diverse saker och jag får veta i efterhand om de kommit fram till någonting som kan vara bra att veta, oftast får jag inte veta alls och det känns lite tråkigt och jag känner mig ofta utanför på grund av det.

Så då och då beroende på hur strikt jag kör min Dukandiet tar jag en social lunch med de andra, det blir oftast på fredagarna och oftast väljer jag en kyckling sallad eftersom det oftast är PV dag p fredagarna.
Idag är en sån fredag så jag slapp ta med mig så mycket matlåda utan kunde nöja mig med en bit bröd och ett par skivor skinka eftersom det redan fanns ett ägg i kylen på jobbet....

En belöning vi ofta njuter av på fredagskvällarna är räkor och idag ska det bli räkfrossa hemma i  köket. Vi har båda hafe en jobbig vecka på olika sätt och i alla fall jag ser fram emot att sitta med tända ljus och i lugn och pilla med räkskalen och prata om veckan....
Jag har också lagt en flaska vitt på kylning och jag tror allt att jag kommer att dricka ett glas, och jag är ganska övertygad om att det är bara i kväll jag kommer att dricka vin för i morgon kväll är jag barnvakt och barnvakteri och vinpimplande tycker inte jag alls hör ihop....

Så innan jag får njuta av räkorna i kväll ska jag packa min weekendresa så allt är klart inför resan till Sundsvall i morgon förmiddag, skönt att ha det färdigt så jag kan ta det lite lugnt i morgon och sova lite extra.

I går kväll tonade jag håret och det är en av de gånger jag inte alls är nöjd med resultatet- utväxten är perfekt men de ljusa slingorna på sidorna sög åt sig onödigt mycket av färgen och har blivit alldeles för vita, så helst vill jag gula ner det lite men det hinner jag inte till i morgon.... men kanske är det som vanligt, man vänjer sig så småningom....

Dagens matplanering:

Grön smoothie till frukost och förmiddagsmellis, och en bit bröd med kalkon till frukost och en kopp te.

Lunch- Kycklingsallad, vatten och kaffe

mellis- kaffe +? ( bröd, skinka el ägg )

Middag- Räkor


 
Jag hoppas att alla ni andra får en mysig skön fredagskväll med era nära och kära...

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där med att känna sig utanför på lunchen, jag sitter också ofta ensam, men vissa dagar är vi många med matlåda.
    Fast det är inte med de kollegor jag har mest gemensamt med, jobbmässigt, fast det är i alla fall kul att ha sällis ibland.
    Svar: Jo, det finns allt orsaker till livets djävlighet.
    Avstressningsprogram hade gubben med sig hem en gång, men jag fick knottror på hela huden av att lyssna på det, blev bara irriterad och alltså ännu mer stressad.
    Jag ger INTE upp, aldrig, på ett eller annat sätt ska det gå, och då ska det gå ner.
    Klart vi kör fuskfritt nästa vecka också, det är ett av alla bra sätt att lyckas, även om det nu inte gick bra för mig just denna veckan.

    SvaraRadera