lördag 20 oktober 2012

På resa....

Sitter nu på hotellrummet i Sundsvall med en kopp te. I sängen bredvid snusar en älskling trött efter vår mysiga dag tillsammans. Nyss sa jag godnatt till sambon därhemma, han hade också haft en bra dag.

Ni behöver inte vara oroliga- jag är inte ute på dåligheter raringen som snusar i sängen är mitt barnbarn för jag är barnvakt...

Innan vi åkte hit hann jag åka till Vällingby och fråga ett par frisörer hur jag skulle göra med mitt hår, men innan jag åkte dit hade jag googlat och sett att om man tvättar håret med schampo utan silikon i och har mycket balsam kan det hjälpa till att dra ut färgen- så jag tog dubbelduschen och tvättade ordentligt....
Efteråt såg det mindre grönt ut, men mer grått..
Första frisören hade inga lämpliga produkter hemma- men silverschampo som någon tipsat om skulle jag absolut inte ha tvärtom borde jag ha guld i det...
Andra frisören hade balsam som skulle ge guldigare ton, jag skulle bakut inte tona igen och han kunde hjälpa mig, det skulle bara ta en timme att färg av och sen tona mitt hår på nytt...
Men eftersom jag skulle åka, bonde jag en tid på måndagskväll utfall jag inte får ordning på det i helgen...

Jag hann tvätta håret en gång till innan vi åkte och nu blev det en aning bättre ändå....
I kväll har jag varit hos sambons kusin, hon tyckte inte att jag behövde färga av och göra om utan tyckte att det var ganska bra nu.... Vi får se, jag ska köra en tvätt i morgon bitti så får vi se ....

Det var ju vägdag i dag också och efter 3,5 dagar utan fusk har jag gått ner drygt 1 kg och börjar igen nära hoppet om att komma under 80 under oktober. Var ju under i slutet av september när vikten plötsligt och oförklarligt vände upp igen.

I går kväll blev det kanske lite mer vin än jag tänkt mig men å andra sidan blev det ingen macka utan bara räkor.

Tycker jag skött mig ganska bra idag också
Frukost: grön smothie, dukanbröd med skinka, vatten och te

Lunch: sallad på en statoilmack med kyckling,quinoa, sallad, morot, röd lök och vitkål bl.a., kaffe

Middag: panerad torsk, en potatis och grön sparris, vatten, kaffe

Kvälls: te ostfralla utan smör eller pålägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar