lördag 27 oktober 2012

Det var så härligt att gå i solen.....

Så roligt att kunna gå min runda på dagtid i solen, det var ett tag sen... jag har ju inte varit hemma på dagtid på länge....
och jag har inte gått min runda heller som börjar utmed Mälarens strand.....
Förbi kyrkan och ner i villastan innan vägen går upp i skogen.... en varierande kuperad runda...


Det var så skönt att vara ute i solen och jag började funder på att gå ännu längre när jag såg en karl med en stor Rottishanne stå på gräsmattan.... När hunden såg mig ställde han upp sig- det var den största hund jag någonsin sett och den hade ett enormt stort huvud.... jag hörde att hussen till hunden sa: nej, det är ingen vi känner vi ska inte hälsa, men det ville hunden och gjorde ett skutt mot mig...

Herregud vad jag blev rädd, jag började nästan gråta och mådde illa.... vilken tur att jag gjorde den där operationen annars hade jag fått hjärtklappning på kuppen.

En ensam hemma dag idag för gubben har åkt med sin pappa för att stänga landet, jag får nöjet att bjuda dem på middag när de kommer tillbaka...



Vad jag sysslat med förutom att bli vettskrämd?

Först åkte jag till coop och veckohandlade så nu är skåp, kyl och frysen fyllda med bra och goda grejer både för vanliga människor som min sambo och Dukan/ grönsaksfrälsta som jag själv.

Efter lite mellanmål tog jag min promenad och sen har jag mest stått i köket och duttat....fyllt på de tomma burkarna i skafferiet där jag har pumpafrön och majsmjöl mm och så har jag gjort en köttgryta av fläskfilé, potatis som så gubbarna får till och så jag kan stuva lite i morgon till laxen jag köpte, jag gjorde en falsk potatissallad till mig och en sallad till oss alla.
Och så har jag gjort en raw food morotskaka som jag ska ha som lördagsgodis.

När jag var och handlade fick jag förhandla med mig själv en stund, för ögonen såg att karamellkungen höll på att fylla på och hjärnan sa att jag? ville ha lösgodis?
Sen var jag stolt över mig själv, jag köpte ingenting i godisväg, inte ens tuggummi!
Så en morotskaka med cashewpärongrädde det är en riktigt bra ersättninsmuta....

I morse ställde jag mig ju på vågen och där har ingen hänt på de tre senaste fruskfria dagarna, förutom att jag gått ner det dryga kilot jag hade gått upp över förra helgen när jag vägde mig i måndags....
Men den 6.e månaden sen jag gick i mål har jag tyvärr gått upp lite förra månaden vägde jag 79,4 och nu 80,5

Suck!
Gör väl som vanligt, kör på ett tag till och hoppas att viktuppgången är borta till nästa månad....

Idag blir en PV dag och det här har jag ätit:
frukost: kesofrutti och en carlsbröd med kalkonskivor och färsk gurka, te

mellis/ lunch: smothie, carlsbröd med kokt kallt skivat ägg, kaffe

Middag: falsk potatissallad, fläskfilégryta med trattkantareller, sallad, tomat och gurka, bubbelvatten

Kvällsgott: raw foods morotskaka med cashewpärongrädde, kaffe

1 kommentar:

  1. Cashewpärongrädde? Var det riktig grädde?
    Om morotskakan var Dukanvänlig så undrar jag om man kan få receptet?

    Den där jycken gjorde nog inget anfall, han ville säkert bara hälsa.
    Men det är inte lätt att veta, och är man rädd så är man.
    Jag blev biten av en pyreneerhund en gång, i armen, har fortfarande ett ärr efter hörntanden.
    Jag kände den hunden, men något slog slint i huvudet på honom, han gillade inte att jag sa till honom när han smet in i köket och stod med huvudet i foderpåsen.
    Så jag har respekt för stora hundar jag med.

    SvaraRadera