onsdag 17 oktober 2012

En strikt dag till....

Är nöjd med mig själv ikväll, har gjort en dag till utan avsteg från dieten, nästan proteindag blev det också av bara farten...

En av mina uppgifter på jobbet var att skriva och skicka ut en inbjudan- vi ska få gå och äta julbord i år, det var längesen just julbord var aktuellt i vårt företag vi brukar göra andra saker, ett år var vi på studiebesök i de tunnlar som ska bli norra länken och åt middag högst upp i skrapan, ett  år var det rent à chef och fick laga mat tillsammans och förra året var vi i koppartälten.... Att vi får julbord i år verkar vara uppskattat om man tänker på de reaktioner vi fick på inbjudningarna....

En annan uppgift bar att skriva en instruktion över hur man larmar och larmar av garaget- vi ska alla byta p-platser för vår nya hyresgäst vill bara ha uteplatser och vi får flytta in våra bilar i garaget- ingen tycker att det är ett tokigt byte....

På lunchen hade jag lovat se till så att svärfar kom iväg ordentligt till Danderyd för att göra en undersökning, så jag slängde i mig lite lunch och stack iväg och hämtade honom....

När jag kom hem var det bara att hoppa i jobbarbyxorna och åka med sambon till varvet, i morgon ska båten tas upp ur sjön och det måste förberedas lite... Och eftersom det blir mörkt fort ville vi få det överstökat innan vi åt middag...

Lite tv, WF och yatzy medan jag tänkte ut morgondagens mat.

Dagens mat:

Frukost: grön smoothie med proteinpulver, te, vatten

Mellis: skinkorg

Lunch: skinkorg, kokt lax

Mellis: pannkaka med kanel, två kalkonskivor, kaffe

Middag: Dukanrostbröd, senap och köttbullar, bubbelvatten, kaffe

Kram till alla ni anda som kämpar med strikta dagar, matplaneringar och till er som gör små snedsteg på vägen.....
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar