tisdag 23 oktober 2012

Måndagstrisseltrassel...

För en gångs skull var det inte så svårt att komma upp fast det var måndagsmorgon även om jag var på ett hemskt dåligt humör... eller dåligt var det väl inte direkt men jag att jag var ur humör kan man väl säga.....
Kände mig ledsen och låg, lite åt höstdeprimeringshållet....
Förberedd på en chock när jag äntrade vågen, men den var snäll för att vara måndag bara +400.... det var ok efter allt helgfirande tyckte jag.

Kom till jobbet i tid och insåg snabbt att jag hade kunnat tagit sovmorgon- servern hade pajat och vi var utan datorer hela dagen- blev inte mycket vettigt gjort alls.

Men jag kom ut på lunchpromenad och det var ett tag sen eftersom jag inte tagit mig ut när det bara regnat senaste tiden.... men i går var det uppehåll och jag fick med mig en kollega- eller han kanske fick med sig mig? Långa rundan gick vi ialla fall i ett bra tempo och efteråt kändes det så bra att ha gjort det....
Så var jag en sväng till coop och handlade för att fylla upp skåpen till fikarasterna- så nu har kollegorna kakor, skorpor, hårt bröd mm att festa loss på...

Jag passade på att handla lite hem också, och det var ju konstigt för jag kunde inte ens tänka vad vi bhövde så det blev pålägg, mjölk, bröd och yoghurt- Nu har vi 3 lite yoghurt hemma.... stackars sambon som ska äta upp allt det.... jag får nog ta och göra lite glass eller nåt....

Kvällen gick fort med att packa ner saker i flyttkartonger- det är båtsaker som har tvättats/diskas och som skulle ner till de andra grejerna i garaget... så nu börjar lägenheten se ut som man bor i den och inte som ett lager och strykning... bara tvättstugan i morgon är över kan man tom tänka sig att öppna dörren om någon skulle ringa på.

Matdagen i går var proteinig, i alla fall tills kvällen, då jag hamnade i bregottsuget men innan dess blev det:
Keosfrutti, te till frukost
Galett med köttfärsröra på, grön te = Lunch
mellis= Dukanrostbröd med 2 skivor kalkon
Middag- sparrissoppa med en bit lax i, en kvart tomat i tärningar och persilja som topping. 1 mjuk skiva bröd med bregott och många skivor kokt mager skinka, bubbelbatten....

Idag mår jag bättre psykiskt men vågen  måste fått nån sjukdom, för efter en dag med någolunda bra mat och 40 minuters promenad har jag gått upp 500 gram till..... även om jag tar det som efterdyningar från helgen blir jag inte bara lite frustrerad på fanskapet.....

Idag funkar datorerna på jobbet och jag har en del att ta igen och det blir en grönsaksdag idag:

Frukost- grön smothie med bla spenat, havrekli, psylliumskal, lite blåbär, proteinpulver, spirulina...Kaffe, vatte

Lunch: en grönsakspytt av zuccini, aucbergine och purjo med vv korv
Mellis/Middag: zuccinipasta och en grönsakssås gjord av bla tomater, paprika, vitlök, örtkryddor, solrosfrön och några oliver...

Ja det är väl ingen riktigt dukandag men jag längtade så mycket efter lite rawfood, det är så gott och jag känner mig så pigg av den... och så passar det så bra när det är tisdag och yogakväll...

Jag hade ju tänkt köra en fuskfri Dukanvecka den här veckan också, så det har ju fallerat eftersom jag fuskat med blåbär, solrosfrön och oliver idag.

Kram till er som håller er på den fuskfria mattan den här veckan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar