söndag 21 oktober 2012

Hotellmorgon....

Är det inte konstigt? Här har man alla möjligheter att sova länge- ingen som snarkar, en skön säng och ingen väckarklocka ställd på väckning.... Då vaknar man kvart i sju!
Troligen för att det var varmt i rummet och jag var kissnödig- det var bara att gå på toa och öppna fönstret och fortsätta sova... Eller??

Nej jag kokade mig en kopp kaffe, satt på teven, plockade fram det läsbara som fanns i packningen och njöt en stund med de njutningarna och med dr Phil vars sällskap det var mycket längesen jag hade ;).....

Jag ledsnade ganska fort på hans tragglande med de otrogna paren och tog tag i min hårtvätt istället.... Jo då det blir lite bättre för varje tvätt och nu har paniken lagt sig lite....

En liten promenad för att flytta bilen, sen blev det frukost, och det var skönt för mig som fd frukostvärdinna att det inte ryckte i fingrarna att rätta till sånt som att mjölken till kaffet var slut och smöret också.... Det var ju ändå saker jag inte skulle äta...

Efter frukost gick jag och Viktor ut på storgatan och tittade på drakarna, de står kvar sen i somras och han ville hela tiden till nästa och nästa. En dryg timme senare kom hans föräldrar och sen tog det inte så lång tid innan vi satt i bilen för färden hemåt.

Jag kom hem lagom till middagen- hur kunde han tajma det så bra?

Som ni ser på bilden har jag läst en rawfoodbok i helgen, jag fortsätter läsa på för att få mer variation på grönsakerna- den här boken var det extrapris på när jag var in på hälsokosten och köpte psylliumfrön i veckan. 95.00 kostade den- det tyckte jag var värd som belöning efter min fuskfria vecka.

I morgon är det ny vecka, en ny fuskfri vecka menar jag- straxt ska jag planera för den första dagen...

Dagens mat:
Frukost- yoghurt med bär, lin- solros och pumpafrön. 1 kokt ägg, 2 skivor skinka, 2 skivor kalkon, tomat, gurka,2 koppar kaffe

Lunch: Mc Donalds big Mac & Co.
Mellis: kaffe och en halv proteinbar

Middag: Sill, 1/2 potatis, Lax sallad med tomat, knäckebröd bubbelvatten.

Dricker mycket vatten i kväll, har inte alls fått i mig det jag borde.


Ha en mysig söndag!

2 kommentarer:

  1. Är det månne din och min spelplan på mobilen?
    Jag ser att du åt samma lunch som jag, men jag valde morötter istället för frittar, hur gjorde du?

    SvaraRadera
  2. Svar: ja det var säkert vårt spel- det är ju som tur är bara du som är vaken så dags en söndagmorgon...

    det var sååå fullt med folk på gyllene måsen i söderhamn och kaos bakom disken- sonen beställde och han hatar att köa så att krångla till en beställning med att byta stripsen mot morötter var inget att tänka på.....

    SvaraRadera