tisdag 2 oktober 2012

Jag har länge funderat på en sak...

.... varför är man så himla trött på måndagarna?
Man borde ju vara pigg när man vilat ut två dagar i rad och studsa upp ur sängen med ett leende på läpparna....

Det händer sällan mig, tvärtom är vi båda så sega och trötta att vi sällan kommer upp i tid och sen får man stressa hela dagen...
Jag hatar att stressa....

I natt vaknade jag och kunde inte somna om, jag började tänka på hur jag skulle få logisiken att funka den här veckan.....
- Jag fattar inte varför du bokar in så mycket hela tiden, säger sambon- 
men aktiviteten i kväll har inte jag bestämt försvarade jag mig med för att ha något att skylla på, att allt annat har tjorvat ihop sig det är väl inte mitt fel, eller?

Så här ser min logisik ut för de närmaste dagarna.

I fredags var det fest hos en kollega direkt efter jobbet- det var trevlig och jag stannade längre än jag trott men 23.30 ändrade jag båten och fick krypa till kojs...
i lördags seglade vi och tog det lugnt hela dagen
i söndags plockade vi svamp- två timmar var vi ute och hem kom vi med två plaskassar fyllda till brädden med höstkantareller...
när vi kom hem åkte vi för att hämta min bil som stod kvar på landet och åt på vägen hem vid pizzerian i Ekerö centrum- Jo då jag åt pizza, den var god och det var jättelängesen jag åt pizza- förberedde mig på magknip och illa mående, men det gick så bra så.....
var hemma vid 22 tiden, packade upp lite och hoppade ner i sängen....

I dag, ska företaget ut och svira och fira att vi rott hem ett stort hyreskontrakt med att bowla och äta middag på Engelen...innan jag åkte i morse stoppade jag in ett barnlakan i tvättmaskinen- det ska sys till ett täcke till bonusbarnbarnet men var stelt av färg så jag ville tvätta det innan...
i morgon är det yoga på kvällen, innan jag åker dit tänkte jag få det där täcket klart, det ska överlämnas på onsdag kväll...
på lunchen ska jag till Sollentuna- en av sonhustrurna älskar kantareller och hon ska föräras en del och vi ska äta lunch....

Hemma ser det ut som ett bomnedslag och speciellt köket är i stort behov av städning och så står det massor med kantareller på balkongen som skall rensas....
på balkongen hänger också min jacka fortfarande på vädring efter bensinolyckan förra veckan, och jag är medveten om att där står ett par krukor urtorra örter som bör kastas iväg.....
och tvättkorgen är mer än överfull....

På onsdag ska jag träffa sambons kusin som är i stan,  hon bor i Sundsvall men jobbar ibland i stan, i somras bestämde vi att vi skulle ses när hon kom hit, vi ska ta en glas vin i hotellbaren och kanske njuta i bassängen i hotellets spaavdelning på taket..... När vi bestämde längtade jag efter att sitta just i en hotellbar och insupa atmosfären.... och att relaxa lite....

så den där svampen, tvätten, städningen och handlingen får vänta till på torsdag- då tänker jag i alla fall vara hemma....

2 kommentarer:

  1. Jag vaknar snortidigt när jag ä ledig, men måndagmorgnar är jag ofta ruskigt trött.
    Därför tycker jag om att jobba hemifrån på måndagar, för då måste jag inte gå upp före 6.
    Du skrev "I dag ska företaget ut...", var det inte igår du var ute?
    Och yogan imorgon måste ju vara ikväll.
    Jag har nog lite koll på dig ska du tro, så om du inte vet det, så är det tisdag idag.:)

    SvaraRadera
  2. Det är bra det, att det är någon som har koll ;)

    Den här texten började jag skriva i går innan vi skulle iväg, men blev avbruten så den blev inte klar.... så idag tänkte jag att jag skriver väl klart då... och då blev det lite förvirrat...

    å andra sidan är ju allt lite förvirrat för oss alla just nu, eller hur?

    SvaraRadera