torsdag 18 oktober 2012

Inte ett dugg avis...

Idag är jag inte ett dugg avis på sambon som är ledig från jobbet, tvärtom är jag glad över att han utan att ens be mig fixar allt med båtupptagningen alldeles själv.
Det är en syssla jag aldrig behövt vara med på och idag är jag speciellt extra glad för det eftersom det regnar....
Trots grått, blött och trist väder i allmänhet känns det som det helt ok att det är torsdag idag och jag åter kan konstatera att ännu en vecka gått och fundera på hur lite jag lyckats få gjort de här dagarna.
Fast den här veckan känns kanske extra kort eftersom jag hade så ont i magen i måndags, den dagen blev ju lite förödd kan man lätt påstå.....
 
idag är tredje dagen jag ska köra Dukan utan att fuska, det känns lite som en omstart men det känns roligare att kalla den för fuskfria veckan- ja, vad kan man inte hitta på för att lura sig själv?
Bara det gör allt lite roligare och lättare får det vara hänt...
 
Under min dukantid har jag ju gjort en del omstarter  utan vidare hållabara resultat, några gånger har ju vågen knapp orkat ändra en enda siffra, kanske är det för att kroppen blivit van med att proteinattacka och struntar i att ställa om sig helt enkelt vad vet jag, får väl se på lördag när jag har vägdag och se vad det blev för resultat av ofusket....
 
Eller ofusket- jag var ju klar med min viktminskning och var i fas 4 så jag skulle ju inte tänka att jag fuskade när jag åt en macka eller två.....
 
Nu när båten är på  land och jag kommer vara hemmavid på helgerna hoppas jag komma in i de gogda vanor jag har under perioden jag kallar "hinnagörallaandrasakertiden", att gå på bio med min älskling, bjuda hem föräldrar och barn på middag, åka och hälsa på, shoppa, och motionera tex...
 
Motionen den här perioden brukar vara att simma nån av dagarna på helgen, studsa fram med stavar i elljusspåret, powervalka, cykla om det inte är halt, åka skridskor när det finns fin is och skidor när det är snö och vi ska till landet.....
just nu ser jag fram emot att simma lite och tänker köpa ett 10 kort så jag kan börja, eftersom jag inte varit i simhallen i Vällingby tänkte jag prova där och trivs jag i där köper jag kanske ett träningskort för friskvårdsbidraget efter nyår....
Förra vintern åkte jag till Jakobsberg och simmade, men det är skönt att slippa åka iväg med bilen, när man kan gå eller ta t-banan istället.....
 
Idag är det torsdag och veckans proteindag, och jag idag har jag gjort det enkelt för mig, så här ser planeringen ut:
 
Frukost: kesofrutti, en bit rostbröd med kokt mager skinka, grön te, vatten
 
Lunch: Makrillburk, kokta ägg
 
Mellis: Rostbröd med skinka/ skinkkorg
 
Middag: Kycklingfilé eller Lax? På vägen hem föll jag för en frestelse och köpte en proteinbar i Kylen på jobbetaffären- den åt jag i bilen och var proppmätt när jag kom hem- det blev ingen middag och senare drack jag te, men fast jag var sååå sugen på en bregottmacka nöjde jag mig med en bit dukanbröd med skinka.
Gissa om jag var nöjd över mig själv?
 
Senare- det blev en seg dag på jobbet, tycker tiden har släpat sig fram i dag....på vägen hem ska jag stanna till i Vällingby centrum och uträtta några ärenden så att jag kan hålla mig inne när jag kommer hem, planen för kvällen är att färga håret, och den här gången ska jag inte göra som sist utan använda alla påsarna i asken.
 Medan färgen verkar tänkte jag baka lite carlsbröd- det var längesen, och så är jag nyfiken på en pizza jag sett ett recept på i FB gruppen. Och om jag får en stund över har jag  upptäckt att strykbrädan börjar bli full med nya strykprojekt- passar ju bra medan jag tittar på kockarnas kamp.
 
 
Glöm höstrusket och ha en underbar skön torsdag i alla fall!
 
KRAM

1 kommentar:

  1. Jag har redan glömt höstrusket, men blir väl påmind imorgon igen.
    Du kommer att sakna båten efter några hinnagöraalltannathelger, så till våren blir det kul att besöka henne igen.
    Svar: Jo, det kunde jag ha gjort, men i ett kontorslandskap är det lite kinkigt.
    Det får inte störa, inte kladda och inte lukta, så jag brukar undvika att äta vid skrivbordet.

    SvaraRadera