tisdag 9 oktober 2012

Jag vill inte...



Jag vill absolut inte blir sjuk nu, jag har varken tid eller lust- vem brukar vilja det?


Var täppt i näsan i morse, det sved i halsen och nu fryser jag och känner mig tung i huvudet....
många verkar vara sjuka nu, förkylningarna i omgivningarna har kommit allt närmare och både sambon och svärfar har varit hängiga ett par dagar så chansen att jag skulle klara mig känns som allt mindre för varje dag....

Men jag vill inte, inte i kväll då det är yoga, jag kom ju inte iväg förra veckan..... tar ett par alvedon i förebyggande syfte om inte annat är det kanske bra mot huvudvärken...

Jag är inte sjuk ofta brukar känna så här någon dag eller två och sen är det över så håll tummarna snälla att det blir som vanligt den här gången också....

På jobbet är ledningen, styrelsen och ägarna på konferens- jag fick tips om ett ganska nytt ställe norr om stan från en konferensbokare, har aldrig hört någonting om dem förut så det är lite nervös nu- tänk om det inte alls är bra?
Visserligen var det vår VD som till slut bestämde vilket ställe de skulle till men är ändå jag som fixat allt med bokningen....
Jag lär väl få höra i morgon av ekonomichefen hur allt gått kan jag tänka...

Jag crusiar väl på lite den här veckan också då och försöker sköta mig så exemplariskt jag kan och så håller vi alla tummarna för att det också blir som jag önskar.

är ju van att köra intervallet 1/1 när jag crusiar, jag har nästan alltid gjort så och det har funkat bra så det får bli så den här veckan med......

Dagens meny:
Frukost & förmiddagsmellis - Grönsakssmoothie med havrekli, linfrön massor av spenat, ruccola och en bit squash och en bit gurka och en morot. kaffe, vatten

Lunch- Vv korv, 1 tomat och min variant av Monas cole shaw: jag glömde löken och hade ingen kesella hemma så istället blev det keso, vatten och grönt te

Middag- kommer att ätas vid 4 tiden här på jobbet, det blir resterna av salladen och rostbiff.

Efter yogan blir det en stor balja te och så är jag kanske hungrig så jag tar och gör en galett eller någonting annat av ägg....

Så hoppas jag att alla får en bra och fin tisdagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar