söndag 28 oktober 2012

Långsöndag med säsongens sista....

cykeltur?

Den här söndagen är den bästa som finns på hela året- tänk om alla söndagar kunde ge mig en extra timme, det skulle vara så bra, då skulle jag hinna mycket jag inte hinner annars....

Så skönt att vakna klockan 8 och den bara var 7 och så länge man kunde ligga och mysa innan man gick upp och klockan var i alla fall en timme mindre än man trodde....

Efter frukost tog vi en cykeltur fast det var kallt, men det var skönt att komma ut i solen. Först åkte vi till varvet sen tog vi en liten sväng och 12, 5 km senare var vi hemma, lite frusna men det var så skönt att komma ut en stund....

När vi kom hem ville min sambo först ha glögg ( då är han frussen ) sen gjorde han våfflor.

Jag har ägnat eftermiddagen åt att packa ner mina sommarkläder och har burit upp dem på vinden.
och så har jag gjort linfrökex som ska stå i ugnen en halvtimme- de består mest av linfrön med inslag av solros och pumpafrön. Jag har provat att göra förut en gång men blev inte så nöjd så jag hoppas att det blir bättre nu. De har jag hittat i rawfoodböckerna, men består ju bara av frön så man kan äta dem fast man kör fuskfri dukan, för linfrön får vi ju äta....

Skönt med en lat ledig dag och inte göra något särskilt på nån gång- ni som känner mig vet att det inte händer så ofta....

Dagens mat har inte varit så bra från Dukansynvinkel, och så här har det varit:

frukost. kesofrutti, smörgås med light leverpastej och gurka, smörgås med skinka, te
mellis, kaffe med morotskaka

cykeltur

lunch. våffla med grädde och sylt :( , glögg

middag, ungsstekt lax, sallad, tomat, gurka och falsk potatissallad

kvällsmys till solsidan: kaffe och en bit morotstårta från i går....


Ha en bra och skön söndag och ladda inför morgondagen och en ny fuskfri vecka som för mig startar med proteindag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar