tisdag 23 oktober 2012

Snart ett halvår



Den här veckan är det ett halvår sen jag gick in i stabiliseringsfasen- den fas man kommer till efter att ha attackat, crusiat och konsoliderat? alltså gått igenom alla faserna i programmet.

När man kommer här är man klar med sin viktminskning och ska hålla en stabil vikt resten av livet- hittills har jag vägt någonting på 79 varje månad och på torsdag tänkte jag kolla om det är så den här månaden också....

Just nu funderar jag mycket på det här med min slutvikt- jag var ju nere på 77 förra julen men nu verkar det vara omöjligt för jag hoppar upp och ner mellan 79 och 81 hela tiden. Har fått problem med att kroppen samlar på sig vätska den senaste tiden och kanske är det det som är problemet egentligen, vätska och hormoner kanske.....?

Förra hösten gjorde jag en mineralanalys- det var dyrt men jag fick veta att jag hade extrem långsam ämnesomsättning, att jag lagrade kalciuom i vävnaderna och drog på mig onödiga inflammationer- jag fick massor med kostråd att följa som jag kombinerade med Dukanmaten och så åt jag massor med olika mineraler.....
Kanske skulle köpa på mig lite sånt igen.... men det är så dyrt.....

Kanske skulle man plocka fram de kostråden igen....?
Kanske skulle man göra en detox åtminstone.... och få lite fart på saker och ting igen...?

Kanske ska man ge upp, deppa ihop och inse att en gammal kärring som jag inte behöver hålla på att kämpa mot naturkrafterna hur länge som helst...?

Ja! idag är jag deppig - märks det?

2 kommentarer:

  1. Lider med dig, förstår precis hur det känns, men vi är faktiskt inga kärringar än.
    Vi kaninte ge upp nu, vi skulle ju kämpa tillsammans.
    Kan vi inte försöka ge järnet fram till jul?
    Peppkramar från mig, nu Dukanar vi, en till fuskfri vecka.
    /Mona

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du vet Mona och att du har samma känslor för det här plåandet.
    Det är klart att vi ska fortsätta kampen tillsammans....

    SvaraRadera