lördag 13 oktober 2012

Sista helgen med båten...

Nu är sommaren över och vårsäsongen slut. Vi hör till dem som börjar först och håller ut längst, så länge vi kan åka ut med båten håller vi ut, fast vi får klä på oss allt mer kläder.
Som en michelingumma känner jag mig med dubbla strumpor, ullunderställ, långärmat, flis, vindkläder osv

Men den här helgen är sista helgen vi seglar, igår åkte vi till vår klubbvik där vi träffade Johan och Lena som också är som vi.... de bjöd över oss på lite ost och vin och det blev en sen och trevlig kväll i deras båt.

I dag åkte vi till landet och eftermiddagen har ägnats åt att jag packat ihop allt lösöre som ska förvaras över vintern här ute medan min älskling skrubbat båten och kört med högtrycksprutan så det dånat i hela båten.

Ikväll står årets sista grillmiddag på bordet- oxfilé, en rotfruktsgratäng till gubben och en sallad till mig, men jag smakade lite på gratängen som var god.

Jag hittade ett paket sockerkakamix i skåpet och har bakat en kaka, så lite senare blir det nog ett litet smakprov på den också...

Hoppas att alla andra också njuter av en skön rolig och bra lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar