onsdag 10 oktober 2012

Annorlunda morgon...


..plötsligt ringde klockan- mitt i en dröm om- ja, nu har jag glömt det men jag tror det var något trevligt som handlade om barn och sommar.....

Någonting var inte som det skulle vara

Det var mörkt - vi har en lampa som tänds 10 över 6, men nu var klockan bara 6 och då brukar klockradion ha startat....hmhm
i morse borde den har startat kl 5 det var därför jag ställt mobilen på ringning till mig, sambon skulle redan vara uppe och sitta i köket med sin frukost...

Det gjorde han inte, han låg och snusade bredvid mig två sekunder till sen sa han

-varför ringde din mobil? hur mycket är klockan? varför har inte klockradion startat?

med ens var jag klarvaken, i går morse stängde jag av klockradion sen sambon gått upp för den stod på snoze och jag ville sova en timme till. Det visste ju inte han och hade inte tänkt på att väckningen inte var på när han gick och la sig...

Om han blev arg?

Nej- han konstaterade bara lugnt att han inte skulle hinna äta frukost och ställde sig i duschen.
Skamsen satt jag på te vatten och satt mig med min egen frukost för att vara så lite i vägen som möjligt när han skulle komma ut därifrån och börja härja runt....

Jag blev så övverraskad över hur lugn han var så jag hjälpte honom sen att leta rätt på en termos så han fick med sig lite te och ett par mackor....

Själv hade jag stressat runt, inte hittat det jag ville hitta, svurit och burit mig åt.....


Så satt jag där med min kesofrutti och funderade på vad jag skulle ha med mig för mat till lunchen- det behövs handlas hos oss, bla finns det ingen spenat så jag kan göra min gröna frukostsmothie.... det gjorde att jag fick starta dagen med kesofrutti och ett kokt ägg, så idag blir det proteindag för mig, det är väl lika bra att fortsätta dagen som man börjat den och då blev det lättare med lunchplanen.

Inte förrän på jobbet kom jag på att jag missat att ha havrekli i kesofruttin- hoppas att jag kommer ihåg det i kväll när jag handlat på vägen hem finns det ju kesella hemma så jag kan ta en galett till middag...

Dagens matplanering
Frukost- kesofrutti ( keso, vaniljlättyoghurt med nedklippt mynta! ) 1 kokt ägg, vatten, kaffe

mellis?

Lunch- Keso med persilja och persillade, skivor med kalkon, ägghalvor

mellis?

middag - Galett med light vitlöksost och kallskuret

Här i Stockholm är det idag ett strålande väder, det ser ut att bli en fin höstpromenadsdag, fast det var bara 2 grader i morse när jag åkte till jobbet.

Jag hoppas att ni alla får en strålande bra dag!





1 kommentar:

  1. Vilken jobbig start på dagen, tur du har en cool gubbe.
    Dagen var kanske inte så strålande för mig med tanke på årskortet, vädret var visserligen strålande men i Värtan blåste det hemskt kalla vindar så man ville inte vara ute.
    Svar: Haha, jag var nog lite otydlig.
    På ICAs salladsbuffé finns kokta ägg, men det blir dyrt att bara köpa ägg på det viset, det böir ett annat pris om man tar sallad plus ägg.
    Jag fiskade alltså upp ICA-äggen från salladsskålen igår till proteinlunchen.
    Idag åt jag hemkokta ägg till min kycklingsallad.

    SvaraRadera