tisdag 2 oktober 2012

Ingen bra dagen efter dag....

I dag var det dagen efter, dagen efter höstens fest. I går var företaget ute och svirade och firade att vi hyrt ut en stor del av vår största fastighet som just nu står tom sen hyresgästen flyttat ut.... i dessa tider är det jätteroligt att vi lyckats hitta en annan som vill flytta in så det ville man skulle firas.

Jag fick uppdraget att boka ett eventpaket, och det blev buss in till stan, bowling och tre rätters..... Vi var bara några som visste innan vart vi skulle men alla blev nöjda och glada och kvällen var mycket lyckad och sen.

I säng vid tolv i natt och klockradion spelade igång 10 i 6, däremellan sov jag väldigt oroligt så jag kan inte påstå att jag var jättepigg när det var dags att gå upp. En kollega skulle hämta upp mig kvar över åtta men när han skulle åka hade han punka så vi blev lite försenade.....

På jobbet har allt strulat idag och till råga på allt har vi fått en parkeringsplats invaderade av irländska asfaltsläggares husvagnar med kvinnor och barn.... många samtat till polis och kronofogden har tagit hela dagen men förhoppningsvis är vi av med dem snart....

På lunchen åkte jag över till sollentuna och lämnade över en hink trattisar till en av sönerna och så åt vi lunch tillsammans, han bjöd men hade bråttom efter 20 minuter måste han upp på kontoret för att ha ett möte....

Det sista jag gjorde på jobbet var att krascha vårt fastighetsprogram- alla uppgifter om hyresgäster och allt rör uthyrningsverksamheten var som bortblåst, i morgon får jag hjälp, snälla håll tummarna för att det bara är min dator som tappat kontakten med servern.

I kväll prioriterade jag bort yogan för att sy det där täcket - nu är det klart och det känns skönt, men det retar mig lite att om jag varit klart tio minuter tidigare hade jag hunnit med yogan också....

Dagens mat:
grön smothie, kaffe, vatten

fiskgryta med kokt ägg och råkost

dukangalett med skinka, kalkon och 2% linessamjukost och ett lass av alfalfagroddar...

Nu är det hög tid att dra täcket över huvudet, i morgon är en ny dag med nya möjligheter och upptäckter....

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar