tisdag 30 oktober 2012

Brrr - jag fryser....


I morse tog jag fram min täckjacka, för i går frös jag så och jag tänkte att den är skön att ha när jag går min lunchrunda.
 
- men här har det öst ner hela dagen så det blev ingen promenad.... vill inte sitta och vara blöt och kall, jag är så frussen idag och är glad  över att jag tog med mig min fina flistkofta till jobbet. Jag hade ju tänkt att den skulle komma till användning senare när det blivit vinter men nu fryser jag så att jag haft den på mig...
Jag fattar inte vad som hänt nu, jag tycker jag fryser hela tiden- kanske är jag sjuk eller nåt? Men annars känner jag mig ju som vanligt ungefär....
 
eller?
 
Nej jag tänker inte känna efter då kanske jag däckar.
 
Jag har sån otur- har länge haft problem med en axel, gick i början hos en underbar sjukgymnast som heter Ulrika, så tog hon ledigt och åkte till England för att jobba och jag fick en annan- det gick mindre bra, vi klickade inte alls och jag slutade... segelsäsongen var ju ändå i gång och jag hade inte tiden jag behövde....och så började jag yoga och blev bättre. Jag har tom varit smärtfri jättelänge, men nu böjar jag få ont igen och jag skrev till Ulrika och undrade om hon kunde hjälpa mig.
 
Jag fick svar idag- hon skall vara tjänsledig november och december - varför ska jag alltid dra på allting så jag blir för sent ute?
 
 
På yogacentet jag går på finns både naprapat, massörer och olika terapehter jag har tom rabatt hos dem för att jag är medlem, så nu fuderar jag på om jag ska boka en tid hos någon av dem- det kostar ju lite mer än hos sjukgymnasterna där jag kan gå på mitt frikort...
Kanske ska jag höra med chefen om jag får löneväxla?
 
 
I kväll är det yogakväll- en ny omgång startar - det här är min bästa kväll i veckan, jag får träna mina slappa muskler och slappna av. Även om jag inte har någon lust att gå dit, om jag är trött eller har ont känns det alltig mycket bättre när jag går hem efteråt och jag sover så gott på natten....
 
 
Idag är det PV dag och pga yogan äter jag tidig middag vid fyra på jobbet, så  här ser planen ut idag:
 
Frukost: 2 kokta ägg och en grönsakssmothie
 
Lunch: zuccinipasta, 1 tomat och rostbiff
 
Middag: kokt lax, kokt ägg
 
Kvällsmål: grönt te- galett med kalkonpastrami och lite färska gurkskivor
 
 
Till alla andra som fryser- här kommer en varm kram till er och alla andra!
 
 


1 kommentar:

  1. Jag har bara fryst om fötterna, ena skon läcker och strumpAn dyngsur.
    Zucchinipasta, där sa du nåt, det kan jag göra av squashen som är kvar.
    Kram tebaks, du kan behöva den.

    SvaraRadera