måndag 15 oktober 2012

Vilken dag!

Jag var så trött i morse, när jag vaknade insåg jag att klockradion hade spelat musik och nyheter för mig i 17 minuter innan jag ens vaknade...

????
Det har aldrig hänt förut, vad jag kan minnas. Åhhhh vad jag var trött och seg och vad ont jag hade i hela kroppen och framför allt i magen.
Nej inte en sån dag idag....

Hela kroppen och framförallt magen var svullen och jag kände mig så tjock så det var inte ens att tänka på att jag skulle ställa mig på vågen också. Det räckte med magvärken....

Gjorde en utrensande grönsakssmoothie till frukost fast jag var inte ett dugg hungrig, drack ett glas och tog med mig resten till jobbet.... så fick jag i alla fall en del grönsaker i mig... i alla fall spenat, morot och en bit gurka blandades med havrekli, linfrön och psyllium....

Men jag var så trött att jag inte orkade tänka ut någonting att äta till lunch- jag får se, kanske är det bättre till lunch och jag kan ta en promenad till coop tänkte jag.....

Det var jätteköer i morse, det är inte så ofta det är det när jag tar mig norr om city från väst till öst, det brukar ta 35 minuter.... i  morse tog det 60.
Vilken tur att jag aldrig tog den där vätskedrivande tablettern, och vilken tur att magen är helt död i parkeringsläge just nu tänkte jag när jag satt där och tittade på vägbygget i Rissne.....

Magvärken har hållt i sig hela dagen, nu är klockan fem och jag ska gå hem och fortfarande är det inte riktigt bra men mycket bättre.

Hemma är hela lägenheten helet upp och nervänd och fylld med stora bagar med grejer från båten som ska tas om hand... och ute regnar det- nej ööööser ner just nu så det är inte så gärna man tar sig hemåt....

Senare:
Kom hem straxt efter sex nu har den mörka tiden börjat, det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem och inte blev det bättre av att det regnade....

Jag fixade middag åt oss, sen tillbringade jag lite tid i köket med att laga till lite matnyttigt för morgondagen så till skillnad mot idag är morgondagen bra planerad och blir en proteindag.

Kvällen gick fort och kassarna i hallen är snart uppackade men en hel del ska tvättas innan det packas ner i flyttlådor för att förvaras i garaget under vintern.

I kväll är det tv serien "Torka aldrig tårar utan handskar" och den ska jag titta på nu. Värken i magen har äntligen gått över- det är så skönt när sån här värk går över- det blir så fridfullt och lugnt i hela kroppen sen...

Det här har jag ätit idag- OBS ingen Dukansk mat, men jag har försökt äta så skapligt jag kunnat....

Frukost och mellis: Grön smothie av spenat, morot, en bit gurka, ett halvt äpple, havrekli, linfrön och psylliumskal, vatten och kaffe.

Lunch: totalyoghurt 4% ( den magraste som fanns i mat på jobbetkylen", 2 havreknäcke med rostbiff, vatten, kaffe.

Mellis: kaffe

Middag: Fisksoppa med kräfstjärtar, 2 havreknäcke, 1 med skinka och 1 med ost.

Nu känns det bra, men vilken dag det varit idag- jag hoppas att alla andra haft en mycket roligare och trevligare måndag än jag.

1 kommentar:

  1. Min dag var rätt OK, förutom allt spring på toan och värkande nos.
    Nu öser det ner här och jag hoppas det slutat i morgon när man ska till jobbet.
    Kul att vi äter nästan samma imorgon då, förutsett att man kommer ihåg att ta det med sig:)
    Kram

    SvaraRadera