söndag 7 oktober 2012

Jag är så....

Söndag och jag ligger på sängen och är så.....

Trött!!

Märkte i morse att veckan som gick var grym och att jag inte kan ha tagit det så lugnt i går heller för det var så segt att komma upp när klockan ringde och jag var så stel i hela kroppen....
 Så där trött som jag brukar vara på måndagsmornarna...

Jag snoozade några gånger, det gör jag väldigt sällan annars....

Gjorde bara en grön smoothie av spenat, zuccini, gurka ett halv äpple, en banan, havrekli och phylliumskal -det brukar jag stå mig på hela för middagen....

Fick skynda mig för att hinna till den blå Sl- Limosinen ( tunnelbanan) i rätt tid för att komma till Clarion hotell och Element spa där vi skulle ses....

Jag gillar inte att det finns människor bakom min rygg och kastar då och då ett öga över axeln, när jag tittade till en gång såg jag två kvinnor snett bakom mig, lite allvarligt pratade dem åt någonting och såg inte ens att jag gick där.....
Det var två av mina sonhustrur- M och W, och vi hann precis sätta oss i hotellobbyn då K också kom genom dörrarna och vi kunde traska upp till spaavdelningen, få våra paket med rockar, handdukar och tofflor...

K och M skulle vara med på ett yogapass och jag och W satt oss i strambastun- det var skönt, varmt och fuktigt, sen blev det vanlig bastu innan vi gick ner i det svala vattnet i den urtjusiga bassängen..... man kan simma ut genom ett fönster och komma ut i friska luften- idag var det särskilt frisk för det var inte så varmt och gansa blåsigt därute....
Sen satt vi och pratade och åt frukt i varsin stol, bläddrade i en vagabondtidning och W som är från Tailand hittade ett reportage från en oexploaterad ö som hon berättade lite mer om för mig.... bilderna var väldigt vackra med vita sandsstränder.... jag har varit i Bankokk och lite däromkring när de gifte sig och jag tyckte det var en häftig stad, men nån gång vill jag åka till öarna också.....W och hennes man, min mellanson planerar semester i Tailand nästa vinter, jag får gärna hänga med... så kanske jag hänger med....
Sen kom M och K från yogan och det blev nya turer till basturna och i bassängerna, mera frukt och ayuryverate.....

Halv två hade vi bokat bord för brunch, det var vi inte ensamma om idag restaurangen var nästan fullsatt.
Där fanns kallskuret och varm mat, sallader, bröd, kex och ost och ett stort dessertbord.
Jag försökte välja så bra jag kunde och åt lax :), kyckling :), sallad typ cesarsallad   :), sillar :) , sallad med broccoli :), en prinskorv :), en baconskiva m äggröra :s, smakade på en bit paj :(, en bit fattig riddare :(, lite rockford :), lite bröd :)....
sen gick jag löst på dessertbordet där det bla fanns en jättegod pannacotta med passionsfrukt på...

När vi satt där blev jag allt tröttare och allt mättare....

Så nu ligger jag i sängen under täcket och kopplar av...

Jag är så   mätt
jag är så törstig
jag är så trött
och
jag är så nöjd och lycklig att fått tillbringa dagen med de bästa tjejerna....

Det här blev ingen strikt dukandag utan min fria dag....

Förresten glömde jag bort en sak igår, jag hade ju lovat min stackars kropp en guldstjärna om den inte gått upp efter veckans slarv.....
Hur det gick?
Jo, då igår var det inga problem vikten låg där den borde... men i morse hade jag gått upp ett kilo.

Vilket retar mig lite eftersom jag i går ju var ute och powervalkade- vem sa att det var bra att motionera?

Jag hoppas att all har en skön söndag- det har jag!

1 kommentar:

  1. Hoppas du är piggelin idag då.
    Svar: Allt vara bra med mammsen, och jag berättade inte för henne om drömmen.
    Jag tror inte det var dig kag drömde om, kag var ju vaken när jag kom på att du och min moster heter nästan likadant.

    SvaraRadera