fredag 5 oktober 2012

Strålande fredag...

En underbar höstdag med solen från en ganska molnfri blå himmel och lite prassel i björken utanför mitt kontorsfönster...

Fredag!
Skönt! Det har varit en intensiv vecka.... ja det har varit intensivt mer än vanligt ända sen förra torsdagen- vad jag kännt mig stressad.

Men nu är jag lugn och kan tänka tillbaka på de här dagarna....

Förra torsdagen skulle jag vara barnvakt och hämta barnbarnen på dagis... på vägen dit stannade jag för att tanka och fick en dusch bensin över mig- slängde in jackan i deras tvättmaskin och sen dess har den hängt på balkongen för att vädra- jag hoppas lukten försvunnit, den hänger där nu för jag har inte tagit mig tid till att hämta in den....

På fredagen var alla kollegorna på inflyttningsfest- det tog 1,5 timme att sitta i köerna från norra stan till södra så vi fick umgås ordentligt med varandra- efter festen åkte jag till landet och båten....

Lördag- söndag var det båten och skogen med svampplockning, när vi kom hem åkte vi för att hämta min bil och tog varsin pizza på vägen hem...

På måndagskvällen var det personalfest- bowling och tre rättersmiddag. Den kvällen passade jag på att dricka alkoholhaltiga drycker- både cider, öl och vin slank ner utan problem... förutom att jag mådde lite tråkigt i magen och inte sov så bra den natten...

I Tisdags var första kvällen sen förra onsdagen som jag var hemma- kvällen tillbringades tillsammans med symaskinen där jag sydde ett täcke till sambons barnbarn som nu fått eget rum, ny säng... hans pappa fyllde år på onsdagen och då passade det så bra om det där täcket blev överlämnat.....

Onsdagskvällen satt jag i lobbyn på Clarion Hotell Sign med sambons kusin som var i stan på jobb, vi gick ut för att äta och hamnade på en kul pastarestaurang där jag för första gången på säkert ett halvår åt pasta.... och så blev det mera vin....

I går kväll var jag hemma och - städade. Inte så roligt just då för jag var ganska trött, men  det var skönt med rena lakan i sängen och så roligt att komma upp i morse till en lägenhet med ordning och reda istället för senaste veckans kaos....

I dag är det äntligen fredag och jag ser fram emot en riktigt skön och avkopplande helg. Det är lite pyssel jag tänkte ta tag i men det är roligt pyssel som att göra ordning på balkongen tex....
På vägen hem ska jag köpa lite höstblommor till lådan, och så ska jag köpa lite grönsaker så jag har något att äta i helgen....
I kväll blir det räkor som jag tog ur frysen i morse.....

I morgon är det vägdag- och jag tänker att om jag inte gått upp i vikt efter den här stressiga, slarviga, veckan med både pizza, pasta och alkohol- Då är min kropp värd en guldstjärna..... och har den ända valt att samla på sig en del då fröstår jag varför....

Och på söndag är det Element spa på söder som ska få besök....

Dagens mat:

Frukost. 1 kokt ägg, och en smothie av hallon, morot, gurka, ingefära..... spenaten var slut så jag fick ta vad som fanns....

Lunch. kesoröra med paprika, kallskuret, vatten, te

Middag. Räkor, kokta ägg.... troligen bubbligt vatten...


Jag hoppas att alla andra också har en fin solig fredag och får en skönt fredagskväll...

1 kommentar:

  1. Blir nästan trött bara av att höra allt vad du står i, jg är bekväm av mig och tycker inte om att flänga på allt möjligt, en grej då och då är OK, men inte varje dag. Börjar väl bli gammal.

    Svar:Ja, jag ska testa 1/1, synd att veckan är ojämnt antal dagar, jag vill ha fasta dagar.
    Men det löser jag nog på något sätt, idag är det grönsaker i alla fall.
    Likkan tyckte zickzack metoden var bra, men jag vet inte om jag klarar av det.

    SvaraRadera