onsdag 31 oktober 2012

bUs eLlEr G0dIssss!

Idag är det halloween och den här dagen har jag ett uppdrag som jag utförde under lunchen, nämligen att köpa bus eller godis godiset till personalen. Jag plockade åt mig äckligt sötstinkande godis ur karamellkungens lådor, tog ett par påsar med färdiga blandningar och hällde ut hälften på ett fat som jag ställde på skänken bredvid vår fruktkorg utanför mitt rum...

Det är lite roligt att sitta här och höra allas förtjustning när de går förbi... Åh vad är det här`? Godis?
Tänk att lite godis kan få folk så glada....
Bland godiset ligger små chokladbitar som jag köte för ett tag sen när en försäljare var i vår restaurang och sålde choklad- det är mycket mörk god fin choklad- men den här var lite åt mjölkchokladhållet.... Jag har i alla fall lagt lite på ett fat till eftermiddagsfikat idag till de andra...

Så kollegorna får smaska och jag får träna och ja, jag har smakat ett par godisar, så nu har jag brutit min fuskfria vecka....
Om de var goda? mmmm ganska men jag var nöjd efter ett par stycken.
Om de var värda att förstöra fuskfria veckan? Nja kanske inte.... men veckan är inte förstörd nu får jag se till att sköta mig resten av den...

I natt har jag sovit dåligt och vaknade på väldigt dåligt humör, jag som brukar sova så gott efter att ha varit på yoga....
Den dåliga sömnen gjorde ju inte mitt humör bättre, inte morgonvägningen heller.....

varför jag sov dåligt vet jag, jag kom på kant med en son i förrgår och en sonhustru i går..... fnurran med sonhustrun har jag rett ut nu men sonen ska jag ta itu med i kväll....

Ja, det blir konstigt för alla när jag nu börjar säga Tyvärr jag kan inte, istället för JAAAA! så fort de ber mig om hjälp med det ena eller andra....

Jag trodde den här dagen skulle bli en katastrof matmässigt för inget var förberett och mitt dåliga humör gjorde att jag tappade all intiativförmåga, men när jag beklagade mig för min vän Mona peppade hon mig och sa bla " Vi klarar det här" och tänkt hon hade rätt- det här har jag klarat bra ju- ja förutom godiset då....

Frukost: sojyoghurt, galett med kalkonpastrami
Lunch: kokt lax och 2 kokta ägg
Mellis: lite smågodis och en chokladbit :(
Middag: ?

Trevlig Halloweenkram till alla och speciellt till er som väljer buset istället för godiset....

1 kommentar:

  1. Hihi, vad några ord på WF-chatten kan göra.
    Undrar vad surFlisan hade kunnat hitta på annars.
    Min dag blev också bra förutom att jag mådde risigt på kvällen, och det satt i idag med.
    Imorgon tänker jag vara piggelin.

    SvaraRadera