torsdag 25 oktober 2012

idag för 35 år sen...

Var det i Uppsala en strålande oktoberdag...när dimman lättat blev det strålande sol och en blå himmel- just sånt väder som det är här i Stockholm idag.....

Den dagen var en av de dagar jag aldrig glömmer... jag minns vad jag gjorde,hur nervös jag var, hur det gick och den euforiska känslan efteråt...

Det är idag 35 år sen jag tog mitt körkort!



Ännu en dag i den fuskfria veckan som om jag följer min planering blir en strikt proteindag som reglerna i Dukanbibeln anbefaller.... jo, ett litet fusk kommer det att bli för i boken kan man läsa att när man är i stabiliseringen som jag så ska man äta vit fisk om man äter fisk och jag kommer nog äta lax....

Det försegår intervjuer av VD kandidater här idag också och en är planerad att starta precis när min lunch tar slut- nu ska ju inte jag vara med på intervjun men det förväntas att jag fixar i konferensrummet och tar emot personen i fråga.... och om det nu är min kommande chef vill jag inte komma direkt från lunchrunda och vara flåsig och svettig, så jag har ännu inte löst hur jag ska göra med min promenad....
Kanske går jag först och äter sen....för jag vill gärna ut idag när det är sol....

I går kväll gjorde jag tacofärsröra, sen stekte jag pannkakor så idag blir det pannkaksrullar med köttfärs till lunch.... lite festmåltid en sån här dag....

I kväll är planen att få undan alla de lakan, täcken och kuddar jag tvättade i går kväll, lite uppsnyggning hemma så allt är fint till helgen.
Jag gillar verkligen att komma hem på fredagkväll och allt är i ordning så jag kan koppla av utan att få dåligt samvete för ogjorda saker....

Dagens matplan:
Frukost: kesofrutti med psyllium och kanel, citronvatten, te

mellis:- var inget hungrig??

Lunch: pannkaksrullar med köttfärsfyllning, vatten grönt te

mellis. carls bröd med kokt skinka

middag: mikrad lax med keso/kräftstjärtröra

Härlig torsdag på er!

4 kommentarer:

  1. Då får man lov att gratulera till körkortet..

    Jag är som du vill oxå röja och fixa på torsdagen så man inte har några måsten till helgen..utan kan göra vad man vill...

    Imorgon skall jag smita iväg kl 11.30 från jobbet och åka hem göra klart sonens rum, han har fått nytt på väggarna så nu skall hyllor lampa mm upp.. men det är kul för att han får fint..

    Ha en bra torsdag och lycka till med VD.andet...

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag önskar att jag också kunde minnas den dagen jag tog körkort, bara det att jag har ju faktist inte tagit det, än.

    SvaraRadera
  3. Ann- tänk om jag också kunde sticka iväg tidigare- jag längtar efter en ledig vardag hemma....eller åtminstone komma hem lite tidigare en dag....

    Mona- Du åker ju från söder till norr när du ska jobba, du skulle bara bli galen varenda dag.... på grund av trafiken menar jag då förståss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även efter jag tagit lappen så kommer jag inte att ta bilen till jobbet, det verkar inte som en höjdare att åka bil i staden.
      Gubben har gett upp på den fronten, han pendlar ju till Kista, och han tar pendeltåget istället för bilen.
      Plus är att han får använda apostlahästarna, det är bra för gubbafettet på maggen blir mindre då.

      Radera