måndag 8 oktober 2012

I valet och kvalet

..jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra....

Jag är i fast fyra sen typ ett halvår och ska kunna äta vad jag vill...
Det funkar inte- jag går upp lite lite igen

Jag gick upp över semestern och tänkte- jag gör en ny attack....
Det funkade ett tag och jag gick ner det jag gått upp  under semestern...

men egentligen gick jag in i fas 3 och sen i 4.an fast jag egentligen inte var nöjd med min vikt....
och trodde att jag skulle kuna crusia mig till min målvikt....

Det verkar inte funka....
Jag kör proteindagar, jag kör 1/1 och så blir det helg och jag unnar mig en fri dag och lite vin och så har jag gått upp lite på måndagarna och får börja om....

Sen ett tag tillbaka är jag så less på att äta kesella, keso, ägg och proteinrika måltider som kött och fisk...
Jag har tröttnat på att planera maten jag ska äta flera dagar i förväg för jag har insett att det är bra för mig att veta i förväg vad jag ska äta för att det ska bli smidigare i min stressiga tillvaro...
att alltid ligga lite före gör att jag måste ha tid i köket och stå och laga mat...

Men jag vill ju fortfarande komma i mål och behöver göra en plan.... men jag kan lilksom inte komma fram till hur jag ska göra

ska jag köra 1 eller flera proteindagar/ vecka som i crusiefasen?
ska jag äta en fri måltid eller två/veckan som i fas 3?
ska jag göra som jag vill som i fas 4 fast jag inte är på min målvikt?

mitt ätande har verkligen blivit annorlunda efter den här tiden med Dukan, jag äter aldrig potatis eller pasta nuförtiden, väldigt sällan bröd, tittar aldrig åt de där listorna som finns med livsmedel som är tillåtna nån gång i bland.... utan äter med rena råvaror- fisk, kött eller kyckling med sallad eller keso/kesellaröror....

Just nu känner jag mig helt förvirrad och det känns som om hur jag än gör så blir det fel någonstans.....
jag vill ju verkligen nå mitt mål, och jag vill göra det snart, för nu är jag så himla trött på det här upp och nergåendet att jag inte vet vad jag ska göra för att få det att fungera.....

1 kommentar:

  1. Precis som jag ju, fast jag har inte sniffat på fas 4 än.
    Jag hoppas cruise funkar nu, för jag har ledsnat på att ligga över målvikten.
    Mådde så bra då jag gick in i fas 3, vill dit igen.
    Du kanske också ska köra ren cruise ett tag, men jag förstår att du är less på keso och ägg, det är jag med.

    SvaraRadera