lördag 6 oktober 2012

Hemmalördag!

Första helgen på länge jag inte är ute och seglar, sambon valde att sticka iväg på egen hand eftersom jag ska på spa med mina sonhustrur i morgon...

och vad händer när man har sovmorgon och inte behöver gå upp?

Jo man vaknar halv sex och kan inte sova om...

Vad gör man då?

Jag gick upp och kissade och gick och la mig,,,,

sen tyckte jag det var bra om jag sysselsatte mig med något så jag började städa i köksskåpen..... efter en timme var jag nöjd med hälften av skåpen och kylen och gick och la mig en stund...

tittade på kockarnas kamp på tv4 play och spelade lite WF och yatzy med Mona som verkade vara den enda i hela värden som var vaken.....

Vid åtta gick jag upp och åt frukost och sen har dagen varit fylld av sysslor, jag tänker inte rabbla upp allt här bara konstatera att nu är här fint, städat och balkongen har fina blommor i lådan, dessutom har jag varit på promenad i det otroligt fina höstvädret.
Kändes som det var bra att passa på när det för en gångs skull inte regnade.

Om jag inte somnar tidigt och sover hela natten är det mycket kontsigt tycker jag som nu har svårt att hålla ögonen öppna....

Efter middagen blev jag otroligt godissugen, men här ihuset finns varken godis, snacks eller kakor så lite funlight i kesella fick duga....

I morgon är det spadag med mina tre sonhustrur, det ska bli roligt att rå om dem alla ett par timmar.

Jag hoppas att alla har haft en bra lördag- Sov gott!




1 kommentar:

  1. Ha en mysig spadag idag, jag kanske kan locka ut maken i svampskogen.
    Inte för att vi behöver mer svamp, men det är fint väder och mysigt att lufsa ut i naturen.

    SvaraRadera