måndag 29 oktober 2012

Måndag- ny fuskfri vecka!




Jag ska göra det bästa, nej ALLT jag kan för att det ska bli en fuskfri vecka till den här veckan och eftersom jag mjukstartade lite med att motionera 4 dagar av 7 ska jag den här veckan ha som målsättning att träna minst en gång mer den här veckan.....

Den här veckan har jag inga måsten inplanerade dessutom slutar jag vid  lunch på fredag och det ger ju möjligheter till tillfällen att ta vara på.
Jag har mailat till min sjukgymnast idag för jag börjar få ont i min axel/arm igen, det kan ju vara för att vi slutat segla och jag inte längre får den styrketräningen nu som jag får automatiskt av att hissa segel och dra i tampar... och att jag behöver göra något annat istället under vintern....

I morse vaknade jag innan klockan ringde, och kände mig ovanlig pigg för en måndagsmorgon- jag, eller min kropp gillar att normalriden kommit tillbaka, jag vaknar när kroppen är inställd på att vakna och är hungrig när verkmästaren i magen vill ha mer energi- skönt och lugnt....
eller
ja just idag har jag inte varit hungrig alls så jag har matat verkmästaren utan att han behöver säga till och det måste ju vara det bästa.....

På jobbet har jag haft en del tid så jag har kunnat föra över bilder från min mobil till jobbdatorn- jag har ett härligt collage med minnen från året som gått som rullar som skärmsläckare till mitt och andras förtjusning- jag får ofta kommentarer om hur fina bilder jag visar..... det är ju som ni förstår mycket vatten, blommor, naturen, barn och matbilder som passerar....

som den här tex- ett sommarminne från höga kusten....


I dag har jag proteindag för jag tänker köra 1/1 ett tag nu.
Förra veckan läste jag på om råden för kvinnor i klimakteriet, för där är jag ju även om jag inte haft mens på ett par år.
Dr Dukan skriver bla i sin bok att om man går upp i vikt fast man nått stabiliseringsfasen kan man gå tillbaka till förstärkningsfasen. Och om man samlar på sig vätska, blir svullen på magen, får tunga ben och svullna fingrar kan det vara nödvändigt att trappa upp till omväxlingsfasen i 1/1 rytm så länge det finns risk för viktuppgång...

Och så har det ju varit ett par veckor för mig- jag svullnar i benen och får ibland kämpa för att få på mig ringarna.....

Så på lördag får vi väl se då om de här åtgärderna har nån effekt.... men det kanske tar längre än en vecka innan det märks.....

Dagens matplan:

Frukost: kesofrutti med psylliumfrön, liten bit linfrökex (egengjort av bara linfrön o lite buljong- torkat i mer än 8 tim i ugnen) 2 skivor kalkonkött, te
kaffe på jobbet

Lunch: kycklingfilé, 1 dl kesoröra med curry, grönt te

Mellis: Galett med 2 skivor hamburgerkött, kaffe

Middag:Omelett och vv-korv

Kvällsmål: blidde inget- har inte haft nån vidare matlust idag....

Blir väl lite matlagning och pyssel med förberedelser inför morgondagen kan jag tro, just nu regnar det och håller det i sig i kväll blir det mysigt att tända ljus och slappa lite bara.....

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar