tisdag 21 februari 2012

27/ 90 Varning för :(- tant!

I dag är en dag då jag måste utfärda en varning!
Jag är på dåligt humör- en riktig häxan surtant känner jag mig som...
Frågan är varför?
Jag har sovit som en snarkande stock hela natten, ändå var jag fortfarande trött och hade svårt att vakna.....
Tiden gick alldeles för fort när jag äntligen stapplade upp och det blev kaos när jag samtidigt, vägde mig, gräddade galett, klädde mig och gjorde en proteinsmoothie med mango....

Dessutom var köksbordet belamrat med sambons hemarbetsuppgifter....jag tycker nog jag har stort tålamod med alla hans datorer, ritningar, pennor och allt annat som finns överallt i huset- men just ritningar har jag överallt på jobbet också så jag vill gärna slippa dem på frukostbordet...
i alla fall idag var det så...
Så jag tog med mig smoothien för att äta på jobbet....

När jag åkte till jobbet flöt det på väldigt bra så jag var på plats tidigare än vanligt och såg fram emot att äta färdig frukosten men...

I dag levereras de nya skåpen till våra nya servrar- alltså var gubbarna på jobbet i full fart med att flytta runt på möblemanget- våra bokföringspärmar var utställda lite här och var och när jag kom frågade dem- Hur vill ni ha det här nu då?
Häxan surtant var snabb i repliken- Har ni inte nån planering alls på det här, och hur vure det om ni fixade den där svitchen till växeln?
Svaret ????? var 4 gubbar som såg ut som fågelholkar....
Surtanten mekade med sladden och fick igån telefonin, sen satt hon sig och drack en kopp kaffe och lät dem jobba ifred...

Tänk ändå vad kaffe kan göra gott!
Nu har jag hjälpt till med att få ordning på saker och ting.... så nu kan alla försäljare, ekonomiska rådgivare och andra ringa och avbryta mig i mitt anletes värv.....
Jag hoppas de är trevlig som ringer idag- annars kommer de få ordfajtas med häxan surtant!

Det blir lunchpromenad och i kväll är det yoga- så humöret blir förhoppningsvis bättre under dagen....

Nu ska jag tänka positiva tankar en stund....

Maten är planerat till:
frukost- misslyckad galett med salladsblad och kalkonsalami,smothie med mango, protin o linfrö, kaffe
lunch- fläskytterfilé med wookgrönsaker, vatten, grönt te
mellis- 1/2 minisemla ( en av veckans festmåltider ryker)
middag- kokt lax, tomater och strimlad kokt zuccini

Hoppas att ni som läser det här, glada eller sura får en riktigt glad tisdag!

1 kommentar:

  1. Fniss, jag blev faktiskt lite fnissig av din besrivning av dagens start:)
    Du é duktig du!
    Mvh Kin@

    SvaraRadera