onsdag 15 februari 2012

Dag 21 / 90 Piglördag

                     Utsikten från mitt fönster på jobbet just nu....
                                               

I går var det alla hjärtans dag och idag är det piglördag- den ska jag avsluta med att vara barnpiga, och det är det enda jag vet om den här dagen...
Jag har tex ingen aning om va jag ska äta till lunch idag för igår blev det ingen matlagning hemma och inget att lägga i matsäck.
Vilken tur att det finns restaurang i huset och vilken tur att jag vet att de har en god kycklingssallad, för den här veckan har de inte levererat någon matsedel så ingen har en aning om vad de serverar, så kycklingsallad får det antagligen bli....
Eftersom jag ska till ett barnbarn och det ingår middag i de bestyren har jag heller ingen aning om vad det bli till middag.

Det känns som om det här är en dag då vad som helst kan hända, och med tanke på vädret och all snö som forsar ner på marken så får man nog ta det lite varsamt sen när man åker och ha lite fantasi med sig så man är beredd på det mesta.....
Det är som det brukar- sist jag skulle hämta de andra barnen på dagis var det glashalt och krypkörning som gällde, och en kväll när jag skulle dit jag ska idag blev jag sittande i nästan två timmar i kö på grund av en krock, så jag är lite van vid oförutsedda händelser....

Frukost har jag i alla fall fått i mig:
Galett med kokt kallt skivat ägg och 2 skivor kalkonpastrami, och en hallonsmoothie, te och kaffe
Lunch: kycklingryta och sallad ( jag bad om gryta med så lite sås som möjligt, och killen droppade av så mycket han kunde, det blev mindre såsigt och mycket kött, chapinjoner och någon grönsak jag inte vet ännu vad det kan ha varit..... killarna i restaurangen ser lite konfunferade ut när jag ber om ingen sås, ris eller potatis.... och så får jag jättemycket mat istället..... så jag är proppmätt )

Det blev ingen lunchpromenad i dag för jag tog kortare rast för att jag ska åka i förtid i eftermiddag..... att det är skönare ute än det ser ut innefrån märkte jag när jag var och handlade till vårt köksförråd och lite ångrar jag mig att jag inte tog mig ut en liten stund ändå....
men när jag ändå var i affären passade jag på att köpa en grillad kyckling åt mig själv, så nu har jag någonting att äta i kväll om inte sonhustrun skött sig, annars är i allafall morgondagens lunch räddad nu.

Middag: ungskokt lax, tomat, gurka och en ytterst liten smak av en fantastiskt god sås- lätt cremé fraiche med sweer chili...

Jag uppdaterar under dagen, så får vi se vad det blir av den här snöiga onsdagen...

Ha en bra onsdagskram, vad du än väljer att kallar den.....

1 kommentar:

  1. Det är märkligt att folk på restauranger blir brydda över att man inte vill ha bröd, potatis eller ris eller sås. GI är ju så vanligt nuförtiden, så det borde väl inte vara så märkvärdigt. Jag brukar säga att jag kör GI för att slippa förklara mig. För Dukan vet ju ingen vad det är.
    Svar: Så är det, mycket bättre att vara kärleksfull årets alla dagar än samla det till en enda dag. Men det blev lite romantiskt i alla fall, för maken köpte rosor till mig.

    SvaraRadera