lördag 4 februari 2012

Lördag 10 / 90 och + på vågen

Så var den där veckovägningen avklarad och det är dags att krypa till korset och bekänna veckans synder...
lite pluss på vågen idag, men jag är på min målvikt så egentligen är det ju som det ska vara....

Det har varit en lite stökig vecka utan någon egentlig planering och efter gårdagens fredagsmys med småknattarna, popcorn, ostbågar och smågodis är det ju inte resultatet så konstigt...

jag känner mig inte alls lika pigg som jag brukar idag, fast jag sov till halv nio har jag ont i huvudet- fast det beror nog på alla kolhydrater jag stoppade i mig i går, kanske kan jag få bort det med lite gott kaffe...

I dag är det fint väder med lite för kallt för att jag skulle hänga med på skridskotur, istället ska jag åka till Ekerö och på ett öppet hus och prova på lite yoga om en stund, sen ser jag fram emot en promenad och att pyssla i köket- i kväll blir det viltskav och trattkantareller till middag och jag funderar på om jag inte ska hitta på någon dessert att smaska på senare på kvällen.....

Sen frukost idag blev, en skiva fullkornsbröd laddad med massa kärnor i och två skivade ägg uppepå och lite gurkskivor vid sidan av och en smoothie med min bärportion- hallon, linfrön, havrekli och proteinpulver. och två koppar te.
lättlunch/mellis efter yogan: kokt ägg och skinka
middag: viltskavsgryta med trattisar och en blandad sallad och ev någon god efterrätt....

Nu sticker jag ut i solen- ha en härligt solig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar