lördag 4 februari 2012

Lördagsfortsättning

Vilken härlig dag det varit soligt och grant men hu så kallt.

Jag åket i alla fall i väg till Mälarens friskvårdscenter ute på Ekerö, träffade min blivande yogalärare och fick ett prova på pass, vi var bara två personer på passet så det blev väldigt personligt. Yogaläraren Johannes är en engelsman i 50 års åldern som för 25 år sen blev dömt till ett liv i rullstol då han skadat ryggen, ett levande bevis på att ingenting behöver vara omöjligt. Efter det mötet och passet känns det som om mina tisdagar framöver kommer att bli dagar att se fram emot.
Jag fick också prata lite dels med deras healer och dels få massage av massageteraphepten som bråkade lite med min stela axel, jag fick tips om var jag själv skulle massera på en muskel under skulderbladet, ska göra det och se om det kan bli lite bättre.....
På vägen hem blev jag så frussen så jag satt och skakade i bilen, men efter en stund hemma var jag varm, ja nästan het i kroppen och sen blev jag så trött att jag kunde somna sittandes vid middagsbordet....

Middagen blev en god gryta, men det var inte viltskav utan renskav men jag kan inte direkt påstå att jag kan skilja på de olika köttsorterna.
Ett par samtal senare med två av sonhustrurna gav lite familykärleksenergi- i morgon får vi besök på eftermiddagen- då ska sonen äntligen få sin födelsedagspresent- boken om Zlatan- han var sjuk när han fyllde år så den ligger kvar här hemma, kanske blir vi av med den extra kaffemaskinen som står i hallen och väntar på att nån vill ta den med sig hem.....

Nu tänker jag mysa i soffan, kanske är jag vaken när melodifestivalen drar igång, annars får jag väl missa den det är inte så viktigt för mig.

Hoppas att alla får en mysig kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar