tisdag 28 februari 2012

34/ 90 Tisdag- Felvalt...

I gårkväll hade jag två saker att välja på:
1. Tvätta bilen
eller
2.Ta en kvällspromenad

jag skyndade mig hem för att hinna med båda....

Tog tvätthinken med allt man behöver och åkte till OK, där var det kö till GDS-hallen. ( jag har nyligen upptäckt hur bra det är att tvätta där så min vita springare ska bli ren och fin)
Så jag åkte och handlade lite till kylskåpet, sen åkte jag tillbaka och då var kön borta och efter 45 min åkte jag och min skinande bil ut därifrån....
Vägarna var torra och jag såg fram emot att glida fram till och från jobbet idag i en fin ren bil....

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig- och jag brukar ju säga: "Det här är en dag då vad som helst kan hända"...

Inatt har det snöat- och min rena bil var väl ren och fin en tredjedel av sträckan till jobbet....MEN det är ju renare än i går, förståss....

Och jag som var så lycklig över att gå gå mina promenader i jogginskor häromdagen- har fått tagit fram vinterkängorna igen.....MEN det är ju bara februari än och det är ju vinter då förståss....och våren är på väg idag gick solen upp 1 minut i 7

Så det är en ganska bra dag ändå, då

Dagens mat blir:
fruskost: 1 kokt ägg, havrekligröt med linfrön, kanel, solrosfrön och cranberrys
lunch: kokt fisk med broccoli och blandad sallad
mellis: kaffe, fullkornsskorpa, mandarin
middag: korvgryta av vvkorv, champinjoner,rödlök,krossad tomat och fullkornscouscous, espresso....

Ha en bra, mysig och skön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar