fredag 10 februari 2012

Fredag 16/ 90 taco med kollegorna och fest i kväll

Vilken fredag! Solen skiner och det var smällkallt i morse, i restarurangen serveras tacobuffé idag och i efter jobbet ska jag hasta iväg på en årlig middagstillställning.
Och från idag går jag in i del två av tredje fasen och den stora frågan är: hur ska jag kunna klämma in två stärkelserika måltider och två festmåltider i veckan?
ja, det ordnar sig väl med tiden, man måste ju inte äta dem om man inte vill, ju.

Idag har jag fått bekräftelse på min resa i mars- nu är det bara att packa och åka iväg. Jag tänker passa på att ladda batterierna med att läsa, gå långpromenader och sova ordentligt- så gott den nu går med en aktiv ett åring i samma rum.... men promenader det kommer det att bli, och mycket läsa, lyssna på musik och koppla av....
Min axel gör med och mer ont för varje dag just nu, och jag svarar med att bråka med den- stretchar och rör på den för att den ska lossna ur sitt stela läge- det är dags att den får lite vårväme och en voltarenkur igen....
När jag kommer hem från resan är det båtfix för hela slanten som gäller, för om två månader ska hon i vattnet och då behöver jag kunna dra i tampar och annat....
Åh vad jag längtar nu efter de där dagarna på sjön som snart kommer.... speciellt såna här kalla dagar tänker jag på den där känslan av solen och vinden och ljudet av vattnet....

Suck- ja men nu är det kallt och vinter och snö och dagens matplanering ser ut så här:
frukost: 1 galett med 4 skivor kalkon, 1 proteinberikad hallonsmoothie med linfrön och havrekli, grönt te och levande ljus och färska tulpaner på bordet.
lunch: tacobuffe´med kollegorna- jag åt grönsaker- tomater, gurka, paprika, jalapenos o röd lök, köttfärsröra, kyckling och biffröra, och två nachoschips, bubblit vatten och kaffe
mellis: kokt kallt ägg
middag: återkommer om det, men det brukar vara trerätters med vin på de här middagarna.

Så nu är det bara att återgå till januaribokföringen som är min huvudsakliga arbetsuppgift i dag.
Ha en skön, mysig och bra fredagskram!

2 kommentarer:

  1. Vart ska du resa då? Antar att du drar till varmare nejder.
    Nä, du MÅSTE ju inte äta 2 fria måltider och 2 festmåltider i veckan om du inte vill, huvudsaken man inte äter FLER än tillåtet antar jag.
    Fredagskram

    SvaraRadera
  2. Jag ska till Slovakien till en liten ort nära Ungerska gränsen. Det är ingen sol och badresa men där brukar vara varmare än här hemma. Jag har inte varit där i mars men jag förväntar mig lite vårväder....

    SvaraRadera