onsdag 8 februari 2012

Dag 14/ 90 - känner lugnet..

Magkänslan i kroppen idag är lugn. Har sovit som ett barn hela natten- det var skönt må ni tro....

Lite stressad blev jag i morse när jag insåg att jag inte hade någon lunch fixad att ta med mig, dessvärre insåg jag också att det behöver handlas, men några ägg fanns det och jag satte på spisen och vispade ihop en galettsmet till frukosten- medan jag väntade på att stekpannan skulle bli varm fyllde jag diskmaskinen.....det tog ett par minuter innan jag insåg att plattan inte blev varm, kollade propparna med de var som de skulle- böt platta med den blev inte heller varm..... nu började jag få bråttom och hällde upp smeten på en tallrik som jag satt in i micron- "nöden är uppfinningens moder, sa jag till sambon som just kom in i köket- spisen är trasig, nu får du  hålla tummarna att man kan micra sig frukost". sa jag....
- Har du inte kommit åt barnlåsknappen då? var hans svar...
Och det hade jag ju.....
Så spisen funkar alltså
och man kan grädda en galett i micron, ca 45 sek tar det, och den får en liten annorlunda konsistens, men det går att äta- jag tog kalkonskivor och ett skivat ägg på min....

Sen ryckte jag åt mig en fryst låda ur frysen, plockade med mig 2 tomater, 1 ägg och lite grön smothierst sen i går kväll och sprang ner i garaget för att åka till jobbet....
idag blir det lunch med kollegorna i matsalen- den där lådan atar jag hem till gubben, för den innehöll Janssons Frestelse sen i julas.....

Och nu står jag här vid mitt skrivbord och känner lugnet i kroppen.

Dagens matplanering.
frukost - galett med kalkonskivor och 1 kokt kallt ägg, 1 grön smothie ( sallladsrester, spenat, linfrö, havrekli, 1/2 apelsin, en bit ingefära ) kaffe
lunch - lutar åt kycklingsallad i restaurangen
mellis- grön smoothie
middag - tacofärs med grönsaker  Grillad kalkonkorv, råglavain med lättmargarin, senap och ketchup och bubbelvatten, en kopp starkt gott kaffe

Senare: stannade vid coop på hemvägen och gjorde veckans veckohandling, så nu tror jag det mesta finns som behövs i köket de närmaste dagarna.
När jag kom hem var jag jättehungrig och därför blev det grillad kalkonkorv- jag är sen barnsben barnsligt förtjust i korv i alla former och är jag ensam hemma och kan göra precis vad jag vill blir det ofta korv, så hade jag köpt gott råglavainbröd till min älskling och kunde inte låta bli att smaka på den godaste biten- kanten...

sen blev det lite brått att städa upp i köket och dammsuga så jag skulle hinna tills kockprogrammet började....är lite trött i kväll så jag hoppas att jag får kramas med kudden i tid idag...

Hoppas att alla har en skön "lillördagskväll"!

1 kommentar:

  1. Skönt med en ordentlig natt men stressig morgon :-)
    Så bra att någon testat att göra galett i micron...jag har också råkat gnälla en gång över en spis som inte fungerade...samma orsak som du :-)

    Sv: Tack söta för pepp...jag kommer nog att fortsätta...absolut...något finns väl att skriva om.
    Kram

    SvaraRadera