torsdag 9 februari 2012

Dag 15/ 90 i konsolideringsfasen del 1/2

I dag är det proteindag hela dagen, och min sista dag i den första delen av konsolideringsfasen, lite turligt för i morgon ska vi på fest.

Att det är proteindag på torsdagar är någonting jag ibland glömmer bort när jag är mitt i den, i går tex kokade jag bulgur att ha med i matsäcken för jag har ju inte utnyttjat min möjlighet att äta stärkelserik föda i veckan.
Nu får den där bulguren vänta till nästa första bästa tillfälle och det lär inte bli förrän på lördag, så då kanske jag ska kasta den istället... det var ändå bara 1/2 dl jag kokade....

Men idag har det gått bra med att bara äta proteiner i alla fall.
Frukosten blev havrekli/ linfrögröt med kanel och två kokta kalla ägg
Lunch var omelett av 2 ägg och kalkonkorv, vatten och grönt te och en halvtimmes lunchpromenad i solen som tittade fram just då....
jag har med mig kokta ägg att ha till mellis och jag planerar att äta köttfärs till middag- men det återkommer jag med....

Nu ska jag fortsätta med dagens projekt på jobbet- att pyssla om våra stora växter, de mer än manshöga mer än 30 år gamla palmerna......


2 kommentarer:

  1. Pysslar DU om växterna på jobbet? Trodde det var leasingväxter överallt nuförtiden.
    Svar: Bara en äkta Dukanare kan tycka att det såg mumsigt ut, ingen fröjd för ögat direkt.
    Fast det smakade förståss bra, för jag gillar ägg och jag gillar makrill på burk.

    SvaraRadera
  2. jo då på mitt jobb fixar vi det mesta själva- att sköta blommorna är en av de sysslor jag ärvde av min företrädare på posten- hon hade varit där i 46 år!! och blommorna var som hennes barn....
    De har själv vattnade system så jag behöver bara fylla på vatten var 6.e vecka,och en gång om året fyller jag påmed jord och gödning, klipper sånt som är fult och damtorkar när det behövs- det är lite mysigt att plocka med- men idag glömde jag bort att jag skulle bokföra januariverifikationerna!

    SvaraRadera