tisdag 14 februari 2012

Den här 20.e dagen/ 90...

... har inte varit så rolig - men nu känner jag mig lite gladare i alla fall....
kanske yogans förtjänst... i dag var det inte alls jobbigt på samma sätt som förra, första gången och den där övningen jag inte kunde utan hjälp förra gången, gick galant att genomföra.....

När jag kom ut därifrån hade det börjat snöa- 2 cm hade säkert kommit under den timmen yogan höll på, det blev att sopa bil, först för att komma därifrån och sen innan jag körde in i garaget- blir kanske spännande att ta sig till jobbet i morgon....

Gott med lite grönt te och en fullkornssmörgås med makrill när jag kom hem, lite piggare från förkylningen idag men skönt avslappnat trött efter yogapasset.
I morgon är det jobbardag igen och barnbarnsvaktande på kvällen. Viktors föräldrar ska få gå ut och äta, första gången ensamma sen han föddes för ett drygt år sen.....

I nästan alla bloggar jag sett idag har det skrivits om Alla hjärtansdags firanden och presenter. På jobbet hade någon köpt såna där chokladhjärta och geléhjärtan med motiveringen " Här ääälskar vi ju godis!!" och eftersom det är jag som fixar med eftermiddagsfikat och jag är lite anti mot såna där köpta kakhjärtan och godis av alla de slag, överraskade jag kollegorna med att tina en äppelpaj som någon bakat och lagt i frysen och så fick de vaniljglass till - det blev mer uppskattat än de där karamellerna, och det tyckte jag var kul.....
och ja, jag smakade på lite paj och lite lite glass- och himmel vad det var sött och sliskigt...

Nu ska jag krypa ner under täcket - Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar