torsdag 23 februari 2012

Vad glad man kan bli..

för ett strömavbrott.
Det är de små bagatellerna som gör det- var det nån som sjöng nån gång för längesen- Povel Ramel kanske? och det är de små sakerna som ofta gör att man blir lite extra glad eller förall del gör en riktigt ledsen....

när det var dags att värma lunchen hade vi strömavbrott och jag valde att istället för att bli arg, och istället för att gå med kollegorna till restaurangen att ta en längre promenad på lunchen än vanligt...
På så sätt kom jag ut i solen nästan en timme och jag sabbade inte min proteindag och fick lite skön ensamtid med bara mig själv och musiken i lurarna.
Det var riktigt skönt.
När jag kom tillbaka var strömmen det också och jag fick äta min goda skinkomelett....
När jag var ute och gick funderade jag på min motivationslista för nu börjar det närma sig ett första delmål för i helgen har jag varit i den här fasen i en månad och om jag står kvar på mitt mål ska jag belöna mig med att fixa:


Sen är det bara att hitta på ett nytt mål, och jag tror jag vet vad det lutar åt... men det kanske blir svårare att nå för det kommer en semesterresa mitt i alltsammans.... men det är om två veckor så det tänker jag inte oroa mig för än på ett tag...

2 kommentarer:

  1. Härligt med en Solig promenad skulle en annan oxå önska...skall ta en efter jobbet ialla fall...

    Aldrig tänkt på att jag skall sätta upp olika mål, det kanske man skall göra...

    Semester snart så skönt.... alltid kul att åka när alla andra jobbar..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag började sätta upp mål nu i konsolideringsfasen. Förut var belöningen att vågen visade minus. Nu ska den ju stå still och det var lite tråkigt... för att ha något mer att se fram emot och för att motivera mig och inte ge upp, tog jag till tipset att belöna mig.....
    Så nu tänker jag sätta upp lite motiverande belöningar så jag inte slutar kämpa....

    Det ska bli skönt med lite miljöombyte en vecka....det blir ingen solresa, eller nöjestripp med mat och dryck i överflöd, men det blir en annan typ av mat och jag har inga möjligheter att påverka menyn, så matmässigt blir det spännande på flera sätt- jag ser fram emot långa promenader, att vila, sova och läsa och förståss att umgås med mitt barnbarns morföräldrar i Slovakien....

    SvaraRadera