torsdag 16 februari 2012

Dag 22/90 Det är så härligt att gå i solen....

och det ska jag göra på lunchen idag!

Nu är det plötsligt ljust på morgonen när jag åker till jobbet- det är lite ovant och jag får en känsla av att vara försenad, i morse var det också lite rörigare än normalt på gården eftersom det stor två? taxibilar och väntade utanför varsin port och samtididgt kom snöplogarna....
Revisorerna är på jobbet idag och i morgon och det medför lite andra arbetsuppgifter än de normala, men det är trevliga tjejer så det är mest roligt att serva dem....

I kväll lutar det åt att vi åker och tränar tillsammans jag och sambon, han har fullt upp med annat i helgen och han vill gärna cykla med sitt onda knä... jag hänger med och gå lite på bandet och gör lite arm träning för min axel..... jag hade gärna åkt till simhallen för jag har klipp kvar på kortet som tar slut i början på mars, men nu har jag planerat in det på lördag istället...

Idag är det Proteindag och planeringen ser ut så här:
Frukost: Havrekligröt med linfrön och kanel, 2 kokta ägg
Lunch: Grillad kyckling
Middag: Dukanplättar och kokt skinka
 
Senare: Jo då det blev träning så idag har jag gått två snabba halvtimmespromenader på sammalagt 6 km, efter löpbandet gjorde jag ett varv på styrkemaskinerna, så nu känner jag mig duktig och nöjd. Eftersom jag gått med värk och stelhet i axeln i mer än ett år vill jag inte överanstränga den med för tung träning så jag hoppas att jag inte har mer ont igen i morgon, nu när det börjar släppa....

Jag har funderat lite på vad jag ska sätta för delmål för mig nu för att hålla motivationen på topp eftersom jag tidigare i veckan tyckte det var lite tråkigt att inte ha fler minus att se fram emot.....så jag tänkte först ha en veckobelöning varje vecka jag står där och väger in mellan mina "ramar" 77-78 kg.
Sen ska jag  hitta på någonting efter 1, 2 och 3 månader som jag hållit vikten.... just nu har jag kanske dålig fantasi för jag har svårt att komma på någonting att göra mig själv extra glad av- det är ju bra om det är någonting man verkligen vill ha så man sporras att kämpa....
Tips emottages tacksamt, om ni har några....

Ha en skön solig torsdagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar