tisdag 21 februari 2012

Nu har jag gått för långt....

med grus i dojan - så nu blir det att sitta på stolen resten av dagen så blåsan under foten får försvinna igen....





Men det var så skönt att komma ut i solen och friska luften en stund. vad fort solen jobbar med att smälta bort snön och isen på vägarna, där vi igår halkade i går var det redan barmark idag - Härligt, snart kan man gå med jogginskor!

Dukan skriver i boken att man ska gå efter man har ätit, men jag går hellre innan maten för då går jag snabbare och sen äter jag mindre.....
det viktigaste är ju att man går den där halvtimmen ändå....

och inte vet jag vad som hände om det var solen, promenaden, den goa lunchen eller helt enkelt tiden som läkte alla sår... - men nu känner jag mig lika pigg och glad som jag brukar....

Till eftermiddagskaffet har jag beställt semlor, modell mindre åt oss på kontoret, och jag har planerat att äta en halva- tänkte att det skulle vara min festmåltid nummer två den här veckan....
eller ska jag ta en hel då? eller en halv? eller en hel? eller en helhalva?

2 kommentarer:

  1. Om det ska vara en festmåltid får du nog äta en hel semla tror jag.
    Fast du kanske hade tänkt att äta något mer den måltiden?
    Visst blir man piggare och gladare när solen lyser och det känns som vår i luften.
    Därför är det lite konstigt att personer med depressioner oftast mår som sämst just på våren.
    Jag går alltid efter maten, men inte för att Dukan säger så, det har bara blivit så.

    SvaraRadera
  2. Svar: det blev en semla efter yogan och jag räknar den som en festmåltid- bara den, dessutom med det mesta av grädden bortskrapad.....
    Men förundrad är jag över hysterin en semla kan orsaka- det är ju bara en torr bulle med kardemummasmak och mandelmassa och grädde.....
    Sambon är en stor entusiast och har ätit flera utan att jag har blivit ett dugg sugen, jag tror att mycket av våra olika sug sitter i hjärnan, visst- de triggas också igång på det vi äter.... men det är däruppe kroppen startar tankarna på att vi är sugna...

    SvaraRadera