onsdag 1 februari 2012

Dag 4/90 Mitt i veckan

Oj vad den här onsdagen gått fort- det känns som om jag kommer gå hem med uppgifter kvar ogjorda....men en del dagar är ju bara såna....
I morse hann jag i alla fall peta i mig frukost hemma och det var nog tur det såna köer som det var på ett ställe- jag fattar inte hur man kan stänga av ett körfält för att lasta av en långtradare där- som ni förstår passerar jag ett av de större vägbyggena som finns i den här stan, men lite planering får väl vägbyggare ha. Kanske hade transporten blivit försenad på grund av halkan, förståss....

Kort lunch idag, så det blev ingen promenad, istället får jag ta mig ut i kväll efter middagen- kanske en månskenspromenad med kära gubben? han kan också behöva röra lite på sig...
annars får jag väl ta utu med den där strykningen som inte blev gjord i går heller.

Jag har fått lust att använda mitt friskvårsdbidrag till en yogakurs, det finns ett center på gångavstånd, så jag har kollat in deras hemsida och det är ju typiskt, den grupp jag vill gå på började i går, så nu har jag mailat och frågat om det finns möjlighet att hoppa in i den gruppen på tisdag eller om de kanske startar en ny grupp om ett tag. Det är så praktiskt när det är nära hem och man slipper åka omvägar hit och dit för att komma iväg, ni kan väl hålla tummarna för att det går vägen- och att jag tycker att det är nåt jag vill hålla på med i alla fall de 12 veckorna som det pågår- jag är verkligen jättedålig på att följa såna där kurser...det händer alltid nåt som gör att jag hoppar över en eller annan gång och sen är det bara att lägga ner- jag minns bara en gång jag inte missat nåt tillfälle, det var när jag gick på magdanskurs för ett par vintrar sen....

Uppdatering: Det verkar ordna sig med yogan- det fanns ett par platser kvar....det här ska bli intressant på tisdag...

Maten idag:
frukost: Havrekligröt med linfrön och 2 kokta ägg
lunch: hamburgare med salsa av gulpaprika, rödlök, gurka och tomat, en skål grönsakssoppa
mellis: 1 kokt ägg, skinkskivor
midda: charktallrik med rökt fläskfilé sen helgen och skivad kotlettpastrami med brynt brysselkål kryddad med sambal olek, vilket var  hot&gott

Köra tvätt och diskmaskiner och strykjärn under kocktävlingen blir den här kvällens highligts annars.... och en kopp gott kaffe

2 kommentarer:

  1. Jag har sån tur att jag börjar så tidigt slipper alla köer...
    I kväll började jag på medicinsk yoga & skall gå i 10 veckor...

    Va mysigare, & jobbigare än vad jag trodde, men så skönt samtidigt, + skönt att inte behöva promenera i kylan...hua det blir kallt på promenaderna ett tag såg jag på vädret...

    Onsdags Kram

    SvaraRadera
  2. jag tycker jag har tur ändå, som åker väster-öster och norr om stan, för det mesta flyter det på bra.

    Kul att du med ska yoga- finns det i Viksjö eller måste du ta dig till Jakan?
    Ja lite kallt blir det ute nu, idag har jag tagit med mig långkalsongerna, blir det kallare får man väl bulsa på sig täckbyxor med, för man vill ju ändå ut i solen.... i alla fall vill jag det.

    SvaraRadera