tisdag 14 februari 2012

Dag 20/ 90 Trött nu....

- när jag kom hem i går kväll, var jag helt slut och efter middagen gick jag och  la mig och tittade på inspelade tv program vi inte hunnit se i helgen innan 30 grader i februari började. Det blev inget diskat, eller plockat och jag öppnade inte ens posten eller startade datorn innan jag somnade som ett sjukt barn och sov ända tills klockan skulle väcka mig i morse......
Förkylningen, eller nästäppan sitter frotfarande i och jag är trött men har ändå tagit mig till jobbet... som om det inte räckte med europas mest tilltäppta näsa har magen ställt sig i parkeringläge igen....och jag känner mig tjock och fullstoppad i hela magen- jag hoppas att det blir lite fart på den till kvällen- annars blir det tungt att yoga med den tunga kroppen.....

Just nu känner jag mig så trött på att tänka på allt man ska äta och få till det så bra som möjligt, jag är trött på alla dessa ägg och äggrätter och att aldrig kunna äta sånt som keso eller andra mejeriprodukter för att förgylla måltiderna.... känns som jag kört fast igen och behöver ny inspiration.... eller åtminstonne tid att tänka ut någonting nytt och gott....
i går kväll strimlade jag kycklingfilee´r som jag brynte i teflonpannan och kryddade med salt, peppar, curry, vitlök, spädde med lite vatten så att det fick koka ihop lite, det blev en kryddstark anrättning som jag åt till middag.
Till dagens lunch har jag gjort om den kyckling som var kvar till en sallad med fullkornsbulgur, zuccini och purjo som jag fräst ihop, körsbärstomater, en bit gurka och isbergssallad....
Eftersom man inte bör äta 4 timmar före yogan kommer den här salladen bli både lunch och mellanmål, jag tror att det räcker bra för det blev ganska mycket..... så tar jag lite fika med grönt te när jag kommer hem vid niotiden.....

matplanering alla hjärtans dag 2012

frukost: havrekligröt med linfrön, solros o pumpafrön, kanel och granatäpple
lunch: kycklingsallad med fullkornsbulgur
middag/ mellis: rester från lunchen
kväll: grönt te/ grön smoothie/ fullkornsbröd med kalkonskivor

Jag hoppas att DU får en fin och rolig Alla Hjärtans dag i dag- kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar