fredag 24 februari 2012

Lika bra att erkänna....

att idag har jag unnat mig- godis i bilen på väg från jobbet.... det var så längesen, men det fanns en tid då jag slängde i mig godis i bilen vareviga dag- för att dämpa stressen och tristessen.....
På jobbet är det som i det bästa varuhus- det finns en kylskåpsaffär med mat och godis i entrén... den är full med färdigrätter, glass och godis....och man måste ha ett speciellt kort för att handla där, och det har jag ju....
I trappan ner från kontoret kom tanken som jag föll som en fura för...
- det är fredag! klart att du ska belöna dig med lite fredagsgodis!
Och plötsligt satt jag i bilen med den tomma påsen...

Jag behöver väl inte tala om att det var väldigt goda? Tröstar mig med att det var Voltairgodis som ska vara av lite bättre kvalité även om det inte var mest protein i den.. dessutom är jag ju i fas 3 så jag ska ju kunna unna mig något utöver så och då..... eller?

Hemma blev det att skala räkor som tillsammans med ett av dagens bröd blev en räkmacka med ett kokt ägg, dill och salladsblad....

I morgon är det lördag- lite längre sovmorgon, väg&mätdag, barnbarnsdejt, soligt väder med plusgrader, långpromenad.... kan väl inte bli bättre...

Nu ska jag fortsätta fredagsmysa- ha en mysig fredagskvällskram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar