söndag 26 februari 2012

Dag 32/ 90 Äntligen jogginskor!

Idag var första dagen jag tog min långsnabbispromenad med joggingskor- vad härligt fort den mesta isen har försvunnit från trottoarer och cykelbanor och vilken härlig känsla att susa fram i jogginskor istället för kängor..



För mig är det viktigt nu att ta tag i känslan att det är härligt att träna och att fortsätta mot de mål för våren och året jag börjat fundera ut....
Första målet är att tävla med mig själv och öka träningen vecka för vecka, så framöver kommer jag att redovisa hur många kilometer jag går på mina lunch, kvälls och ledigadagar promenader.
Förra veckans promenader blev 37,2km.

Lördagskvällen minns jag inte så mycket av, jag kollapssomnade i soffan redan före klockan åtta med illamående och frossa, jag var säker på att nu är det min tur att få influensasjukan, men idag är jag pigg igen....men den här dagen har mest varit en bara vara dag då jag mest har drällt omkring och pysslat med sånt som att plocka undan och uppdatera min iphone....
Och så har jag planerat kommande vecka lite löst och sett att jag har en kväll med barnbarn och ett besök hos tandläkaren att se fram emot...

och på onsdag är det skottdagen- då har ogifta brudar chansen att fria.... hm, ska fundera på det....


Nu ska jag förbereda middagsmaten - köttfärspaj som är en av kärestans favorit....

Dagens meny:
frukost: Hallonsmothie, bröd med skinkpastrami, grönt te
lunch: omelett på 2 ägg och rökt lax
mellis: espresso och varm lättmjölk= kaffelatte light
middag: köttfärspaj ( utan deg) och en blandad sallad

Så hoppas jag att ni alla har en skön solig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar