fredag 3 februari 2012

Fredag 6/ 90 i konsilideringsfasen -Laddat!

Idag har jag laddat upp med olika matlådor i kylen på jobbet- en av de mandliga kollegorna trodde att jag tänkte bjuda på lunch- men jag ska ha allt för mig själv. Mina bra att ha utifall grejer som brukar ligga i kylen är slut och uppätna, och ikväll ska jag iväg till barnbarn direkt efter jobbet, så en låda är till kvällens middag.

Jättehalt att köra och snigelfart i tafiken gjorde att jag kom lite senare än vanligt idag, och jag är lite orolig för hur det ska bli till kvällen då jag ska till Bro och dessutom måste komma fram innan dagis stänger....

Sista dagen på arbetsveckan känns ganska bra, och nu är det ju ljust när man kommer till jobbet så nu kan man börja se fram emot att det snart är ljust åtminstonne när man lämnar det.

I morgon är det vägdag vilket fortfarande är lite spännande för man får ju kvitto på hur man skött sig, jag tycker att jag fixat både maten och promenerandet på ett bra sätt men jag har inte alls varit planerad och strukturerad som förut när jag var i den här fasen, så i går kväll satt jag med min bok och tittade lite på nästa vecka.... den kommer innehålla både en dag med läkarundersökningar, starten på yogakursen och en festkväll så det blir säkert en vecka som går fort.
I helgen hade vi sett fram emot nyfrysta skridskoisar men eftersom det snöar på dem nu kanske vi får hitta på något annat- en tur till styrketräningslokalen och bastu kanske, eller några längder i simhallen.

Min matplanering för dagen ser ut så här:
frukost: 1 galett med kalkonskivor, vatten, grönt te
lunch: kokt torsk med en röra med crabfish och kräftstjärtar, purjo, dill o citronpeppar& salt ( rester från gårdagens middag)
mellis: galett med kanel
middag: brysselkålsresterna från häromdagen med kalkonpastrami... och kanske lite av samma som småttingarna ska ha...

Blev ju nästan en proteindag idag med....

Ha en trevlig fredagsmysigdagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar