måndag 27 februari 2012

Dag 33/ 90 Måndag


Det är alltid lite segt på måndagarna när jag vaknar och inser att helgen är över och det är dax att åka till jobbet igen, men ganska fort piggnar jag till, går upp och så är morognrusningen igång.... jag försöker komma upp senast 20 över 6 och för det mesta lyckas det.....
En stund i badrummet framför spegeln med hudkräm, maskara och kam, så sitter jag snart med min frukost....
Just idag gick solen upp medan jag satt där, jag såg hur husen på gården blev alldeles purpurfärgade....

Lunchpromenad med två kollegor- jag har tur, för en av killarna har bestämt sig för att gå varje lunch, så vi drar ut varandra....
jag har haft det lite väl trögt i magen ett par dagar, kanske får en snabbare promenad lite fart på den....?

Kvällen är inte vikt och någonting speciellt, men jag funderar på att åka och tvätta bilen och att titta efter någonting jag och barnbarnen kan pyssla med på onsdag när vi får leka....
Känner mig lite frussen och trög i huvudet, kanske ska jag se till att komma ner under täcket tidigt ikväll?


Dagens meny:
Frukost: havrekligröt med linfrön och ett kokt ägg
lunch: köttfärspaj och sallad av salladskål, ruccolablandning, rivna morötter och gurka
middag: 1 bröd med kotlettpastrami, 1 bröd med 1 kokt ägg, espresso
kvällis: smothie med hallon, ingefära, linfrö, vaniljprotein, 1 kopp te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar